اخبار   
 

 بازدید مشاور ژاپنی پروژه پل خلیج‌فارس از این طرح

استاد ژئوتکنیک دانشگاه توکیو و مشاور پیمانکار پل خلیج فارس، از عملیات ساخت پل بزرگ خلیج فارس در بندرگاه لافت جزیره قشم...

دنیای اقتصاد – بندرعباس: استاد ژئوتکنیک دانشگاه توکیو و مشاور پیمانکار پل خلیج فارس، از عملیات ساخت پل بزرگ خلیج فارس در بندرگاه لافت جزیره قشم دیدن کرد و تجربه‌های خود را در جمع مسوولان اجرایی و مشاوران و پیمانکاران این پروژه بیان کرد.
 

 

پروفسور توهاتو، در بیان ضرورت انجام مطالعات ژئوتکنیک گفت: پایداری و اطمینان بخشی یک پل مثل هر سازه دیگری بازبسته به استحکام فونداسیون آن است. ما نیز برای دستیابی به این مهم، مطالعات ژئوتکنیک خود را بر مبنای بررسی‌های ژئوفیزیک و ارزیابی توپوگرافیک بستر دریا انجام داده‌ایم.
نماینده آسیا در انجمن فدرال ژئوتکنیک جهان افزود: ارزیابی‌ها نشان داد که بر خلاف بخش شمالی، یعنی سمت بندرعباس و سرزمین اصلی که دارای رسوبات بسیار سخت و مناسبی است، بخش جنوبی از رسوبات ماسه‌ای سستی برخوردار و در نتیجه تا عمق 25 متر مستعد روان‌گرایی است، به این معنی که به علت وجود حفره‌های زیاد، در هنگام وقوع زلزله رسوبات سست ماسه‌ای به مایع تبدیل می‌شوند و تخریب زمین و در پی آن ناپایداری فونداسیون را رقم می‌زنند.» این استاد دانشگاه توکیو، بهترین و مقرون به صرفه ترین روش را برای تقویت و بهبود بخش جنوبی روش تراکم دانست و گفت: در این روش مصالح خارجی نظیر شن و سنگ به وسیله ارتعاش به درون بستر دریا تزریق و در آن‌جا فشرده می‌شوند و ماندگاری آن را در طول زمان می‌توان تضمین کرد.

  منبع : دنیای اقتصاد
  09:48   یکشنبه 27 اسفند 1391  
 نظرات    
 
ابوالفضل اقاجری 00:55 سه شنبه 29 اسفند 1391
1
 ابوالفضل اقاجری
احسن نکات جالبی فرمود
خسرو خضرائئ 21:24 پنجشنبه 1 فروردین 1392
0
 خسرو خضرائئ
موفق باشند از نظر اقتصادی میشه گفت بهترین روش است