اخبار   
 

 درباره «نما» در مسکن‌مهر

نمای مخلوط سیمان و رنگ نوعی معماری ایرانی‌-اسلامی است؟معاون وزیر مسکن پنج‌شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ویژگی نمای ساختمان‌هایی که در قالب مسکن‌مهر ساخته می‌شود، گفت: در نمای کلیه این ساختمان‌ها، معماری ایرانی- اسلامی رعایت خواهد شد...

نمای مخلوط سیمان و رنگ نوعی معماری ایرانی‌-اسلامی است؟ گروه مسکن- معاون وزیر مسکن پنج‌شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ویژگی نمای ساختمان‌هایی که در قالب مسکن‌مهر ساخته می‌شود، گفت: در نمای کلیه این ساختمان‌ها، معماری ایرانی- اسلامی رعایت خواهد شد.
فاطمی عقدا در پاسخ به پرسش مجری درباره اینکه «آیا در مسکن‌مهر ضوابط قانونی مربوط به رعایت اصول نما اعمال و کنترل خواهد شد؟» نیز تاکید کرد: «شما بروید در پرند و هشتگرد ببینید مسکن‌مهر با چه نمایی ساخته می‌شود.» اما در حالی‌که پنج‌شنبه شب رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان با تاکید فراوان بر رعایت معماری ایرانی-اسلامی در نمای ساختمان‌های مسکن‌مهر تاکید کرد، پیگیری‌های خبرنگار دنیای‌اقتصاد از آنچه در عمل قرار است اتفاق بیفتد، نشان می‌دهد تفاوت‌های آشکاری بین تاکیدها و واقعیت‌ها وجود دارد.
هرچند هنوز ساختمان‌های مسکن‌مهر در پرند و هشتگرد به مرحله نما نرسیده –فقط یک سازه در پرند مراحل اولیه نما را شروع کرده است- اما در متن تفاهم‌نامه‌ای که زیرمجموعه‌های وزارت مسکن با انبوه‌سازان برای ساخت مسکن‌مهر امضا کرده‌اند، آمده است: در ساختمان‌های مسکن‌مهر برای نمای خارجی باید از «سیمان و سنگ» یا «سیمان و آجر» یا «سیمان و رنگ» استفاده شود.
حال سوالی که در این باره مطرح است اینکه مخلوط سیمان و رنگ در نمای ساختمان بخشی از معماری ایرانی و اسلامی است یا اینکه مسوولان برای کاهش هزینه ساخت، چنین پیشنهادی به انبوه‌سازان ارائه کرده‌اند؟
  منبع : ایرنست
  13:26   شنبه 23 مرداد 1389  
 نظرات