اخبار   
 

 با 8 میلیون تومان صاحب‌خانه می شوید

پروژه‌هایی که در متراژ 70 الی 80 متر ساخته می‌شود برای هر متر مربع 300 هزار تومان به انبوه سازان پرداخت می‌کنیم اما اگر هزینه‌هایی مانند هزینه اخذ پروانه، انشعابات، خدمات شهری و ...را در نظر بگیریم قیمت به متری 320 هزار تومان می‌رسد...

مدیر طرح مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، قیمت واحدهای مسکونی با متراژهای 80 الی90 متر، زیر 30 میلیون تومان تمام می‌شود و مردم می توانند با آورده 7 تا 8 میلیون تومان صاحب خانه شوند.
امید محمدی - مدیر طرح مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره اینکه در صنعتی سازی قیمت واحدها پایین‌تر است یا خیر؟ اظهار کرد: در این روش هزینه‌ها کمی بیشتر است اما پرداخت تسهیلات بیشتر، جبران افزایش هزینه‌ها‌ را می‌کند.
وی درباره میزان اجاره‌ای که دولت بابت زمین‌های 99 ساله از مردم دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: اجاره زمین بسیار کم است و حتی ممکن است حذف شود اما وزیر مسکن و شهرسازی گفتند زمانی اجاره زمین تعیین می‌شود که واحدها قابل بهره‌برداری باشند.
محمدی درباره هزینه ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر تصریح کرد: پروژه‌هایی که در متراژ 70 الی 80 متر ساخته می‌شود برای هر متر مربع 300 هزار تومان به انبوه سازان پرداخت می‌کنیم اما اگر هزینه‌هایی مانند هزینه اخذ پروانه، انشعابات، خدمات شهری و ...را در نظر بگیریم قیمت به متری 320 هزار تومان می‌رسد.
وی درباره اینکه در شهرهای زیر 25 هزار نفر، نظارت کافی بر روند ساخت و ساز مسکن مهر صورت می‌گیرد؟ تصریح کرد: ساخت و ساز در طرح مسکن مهر با سایر طرح‌ها متفاوت نیست و براساس قانون نظارت بر ساخت و سازهایی که در کشور انجام می‌شود برعهده وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی است و کلیه پروژه‌های که در قالب مسکن مهر در شهرهای کشور در حال اجراست پروانه ساختمانی دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در بنیاد مسکن نظارت روش خاصی دارد، تصریح کرد: در هر شهر دفتر و گروه نظارت وجود دارد که پروژه‌ها را مورد بازدید قرار می‌دهند و برای برخی پروژه‌ها ناظر مستقیم در محل اجرای پروژه در نظر گرفته‌ایم بنابراین علاوه بر نظارت سازمان نظام مهندسی، ما هم به عنوان ناظر عالی تمام پروژه را رصد می‌کنیم.
مدیر طرح مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مسکن مهر که در شهرهای زیر 25 هزار نفر تغییر کرد، متراژ بود، اضافه کرد: ممکن است متراژ 75 متر الگوی مناسبی برای شهرهای بزرگ باشد اما در شهرهای زیر 25 هزار نفر این الگو 100 متر تعیین شد و در مسکن مهر ملکی هم در صورتی که مالک بتواند هزینه‌ها را تامین کند سقف متراژ برداشته شد.
مدیر طرح مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مسکن مهر باید امسال به نتیجه برسد، اظهار کرد: بنیاد مسکن در شعب سراسر کشور از متقاضیان ثبت نام می‌ کند و متقاضیان در شهرهای زیر 25 هزار نفر به غیر از بنیاد به جای دیگری مراجعه نکنند.
  منبع : عصر ایران
  12:36   شنبه 10 مهر 1389  
 نظرات