اخبار   
 

 ساخت 6 میلیون مسکن برای جوانان و کم‌درآمدها طی برنامه پنجم

وزیر مسکن و شهرسازی در واکنش به انتقادات مطرح درباره جای خالی مسکن مهر در برنامه پنجم گفت: اهداف ساخت 6 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در طول برنامه پنجم دیده شده...

وزیر مسکن و شهرسازی در واکنش به انتقادات مطرح درباره جای خالی مسکن مهر در برنامه پنجم گفت: اهداف ساخت 6 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی در طول برنامه پنجم دیده شده است.
علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چرا دولت در برنامه پنجم توسعه هیچ اشاره ای به مسکن مهر نکرده است افزود: دولت در برنامه پنجم توسعه اهداف کلی بخش مسکن را ارائه داده است و سیاستهای جاری دولت در بخش مسکن و مسکن مهر با قوت و شدت ادامه پیدا می‌کند .
وی ادامه داد: در بند اول برنامه پنجم آمده است دولت برای گروه‌های کم درآمد و جوانان باید مسکن احداث کند و وقتی دولت این یک بند را آورده، با توجه به اینکه تا سال 1392 سالانه حداقل 800 هزار تا یک میلیون ازدواج صورت می گیرد پس می بینیم که دولت به مسکن کم درآمدها و جوانان توجه ویژه ای داشته است.
نیکزاد تاکید کرد: دولت در برنامه پنجم اهداف کمی دارد چرا که ما تا آن سال چهار میلیون و 800 هزار واحد مسکونی شهری و یک میلیون و 200 هزار مسکن روستایی باید احداث شود. وی با بیان اینکه سیاست دولت در برنامه پنجم توسعه یک راهبرد کلی دارد گفت: در برنامه چهارم قبل از دولت احمدی نژاد تدوین شده و در آنجا نیز عنوان نشده بود که سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید احداث شود.
وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد:در برنامه چهارم آمده بود که زمین را به صورت کارشناسی می فروشیم و بعد 10 درصد نیاز را دولت می‌سازد و بقیه را مردم و بخش خصوصی می‌سازند.
نیکزاد گفت: در برنامه پنجم موضوع شهرسازی و توجه به بحث شهر و شهرسازی، رعایت قوانین شهرسازی و اجازه‌ای که از برنامه گرفته می شود با قوت بیشتر و با شدت بیشتر موضوع مسکن مهر و سیاست‌های جاری ادامه پیدا می‌کند، اما اینکه بیاییم ریز شویم اصلا برنامه از اسمش مشخص است که یک اهداف کلان برنامه است.

*شهرسازی یک موضوع فیزیکی نیست
وی در پاسخ به این سؤال که آیا توجه به مسکن مهر موجب غافل شدن وزارت مسکن از مأموریت خود در شهرسازی نخواهد شد،گفت: در حال حاضر 220 هزار واحد مسکونی با انبوه سازان کشور قرارداد داریم و در ثانی موضوع شهرسازی یک موضوع فیزیکی نیست که ساختمان احداث و سپس افتتاح شود.
وزیر مسکن وشهرسازی افزود :شورای عالی شهرسازی دست اندر کار و کارهای تخصصی و تحقیقات در مرکز تحقیقات و زیرمجموعه معاونت شهرسازی و نظارت عالیه بر مسائل شهرسازی در حال انجام است، حتی در مسکن مهر تأکید شده است که به سمت معماری ایرانی اسلامی پیش برویم.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:07   یکشنبه 23 خرداد 1389  
 نظرات