اخبار   
 

 65 درصد بودجه عمرانی 11 استان سردسیر اختصاص یافت

مدیرکل بودجه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی گفت: بودجه عمرانی 11 استان سردسیر کشور از تخصیص 65 درصدی در 6 ماه نخست برخوردار شده است...

مدیرکل بودجه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی گفت: بودجه عمرانی 11 استان سردسیر کشور از تخصیص 65 درصدی در 6 ماه نخست برخوردار شده است.
حسین آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد اختصاص بودجه عمرانی در سال جاری افزود: در حالی که اختصاص بودجه عمرانی در نیمه سال جاری به طور متوسط 40 درصد بود،برای استفاده بهینه از وقت و بهره‌برداری مؤثر پروژه‌ها در 11 استان سردسیر کشور به طور میانگین 65 درصد بودجه عمرانی اختصاص یافته است.
مدیرکل بودجه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی تصریح کرد: این روند سال‌های قبل نیز اعمال می‌شد، اما امسال طی بررسی انجام شده استان خراسان شمالی نیز با توجه به بررسی اقلیم جزء استان‌های سردسیر شناخته شده و میانگین بودجه عمرانی آن برای نیمه سال 65 درصد اختصاص یافت.
آرامی در مورد استان‌های سردسیر گفت: برای اینکه پروژه‌های عمرانی به سرمایه نیمه دوم سال برخورد نکند، بودجه عمرانی آنها بیشتر از میانگین کشور اختصاص پیدا می‌کند.
وی افزود: استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، چهارمحال بختیاری، اردبیل، قزوین و خراسان شمالی یازده استان سردسیر کشور برای اختصاص بودجه عمرانی شناخته‌ شده‌اند.
وی افزود: البته در سطح این استان‌ها پروژه‌های عمرانی اولویت‌بندی می‌شود، به عنوان مثال پروژه راه‌اندازی مدارس باید در نیمه اول سال به بهره‌برداری برسد، هفته 18 تا 25 شهریور زمان تحویل مدارس ساخته شده به سازمان نوسازی مدارس است که دانش‌آموزان باید از مهرماه از مدرسه استفاده کنند.
مدیرکل بودجه منطقه‌ای معاونت برنامه‌ریزی در مورد اختیار استانداران در اختصاص بودجه پروژه‌های عمرانی گفت: به جز پروژه‌های ملی واقع در استان و پروژه‌های ملی استانی شده در سایر پروژه‌ها اختیار استانداران زیاد بوده و می‌توانند بودجه اختصاصی برای پروژه‌های عمرانی را بر اساس اولویت تعریف شده استان اختصاص دهند.
آرامی افزود: در برخی استان‌ها در شش ماه اول زمین‌های کشاورزی زیر کشت قرار دارد و بنابر این اجرای پروژه‌های آبرسانی و پوشش انهار در آن اجرا نمی‌شود و در برخی استان‌ها برعکس برنامه نخست پروژه و در نیمه دوم کشاورزی انجام می‌شود.
  منبع : خبرگزاری فارس
  10:46   دوشنبه 28 تیر 1389  
 نظرات