اخبار   
 

 60 درصد ساختمان‌های کشور آسیب‌پذیر هستند

متاسفانه در کشور حدود 40 درصد از ساختمان‌ها بدون اسکلت و نیمه اسکلت ساخته شده‌اند و همچنین هنوز اعتبارات مورد نیاز در خصوص پیشگیری از زلزله و بلایای طبیعی به پروژه‌های در دست اقدام پرداخت نشده است...

معاون وزیر مسکن با انتقاد از عدم اجرای صحیح مقررات ساختمانی برای پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی از سوی مسوولین ذیربط، از آسیب‌پذیری 60 درصد از ساختمان‌های کشور در مقابل زلزله خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود فاطمی عقدا در نشست خبری خود که به مناسبت همایش پیشگیری از بلایای طبیعی در محل مرکز تحقیقات برگزار شد، گفت: متاسفانه در کشور در حدود 40 درصد از ساختمان‌ها بدون اسکلت و نیمه اسکلت ساخته شده‌اند و همچنین هنوز اعتبارات مورد نیاز در خصوص پیشگیری از زلزله و بلایای طبیعی به پروژه‌های در دست اقدام پرداخت نشده است.
به گفته عقدا بیشتر آسیب‌پذیری در شهر تهران بافت‌های فرسوده و مناطق عمومی و مسکونی هستند که هنوز بعد از گذشت این همه سال تاکنون مسوولین نتوانستند اقدامات لازم را برای مقاوم‌سازی آنها اختصاص دهند.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن همچنین از عدم ابهام در مقررات ساختمان خبر داد و گفت: مقررات ساختمان تدوین شده هیچ گونه ابهامی ندارند بلکه در نحوه اجرای آنها ابهام وجود دارد و متاسفانه بعد از گذشت پنج سال هنوز اعتبارات مورد نیاز در خصوص اجرای مقررات ملی ساختمان تخصیص نیافته است.
معاون وزیر مسکن با بیان این‌که 11هزار میلیارد تومان در بخش مقاوم‌سازی ساختمان‌ها تخصیص یافته است گفت: متاسفانه تاکنون تنها مبلغ 4 هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی مدارس پرداخت شده است.
وی از عدم پرداخت 72 میلیارد ریال هزینه‌های انجام شده در خصوص 58 طرح ملی برای پیشگیری و کنترل بلایای طبیعی خبر داد.
  منبع : ایلنا
  10:37   یکشنبه 18 مهر 1389  
 نظرات