اخبار   
 

 500 هزار واحد از پروژه های مسکن مهر امسال در کشور افتتاح می شود

وزیر مسکن و شهرسازی که روز پنجشنبه برای بازدید از پروژه های مسکن مهر به کرمانشاه سفر کرده است، اعلام کرد: تا پایان سال جاری از 500 هزار واحد پروژه های مسکن مهر در کشور بهره برداری...

وزیر مسکن و شهرسازی که روز پنجشنبه برای بازدید از پروژه های مسکن مهر به کرمانشاه سفر کرده است، اعلام کرد: تا پایان سال جاری از 500 هزار واحد پروژه های مسکن مهر در کشور بهره برداری می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی نیکزاد " در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 50 هزار واحد مسکونی را به بهره برداری رساندیم و امسال هم در هفته دولت از تعداد دیگری از این پروژه ها بهره برداری خواهیم کرد البته در خصوص تعداد واحدهای قابل افتتاح در هفته دولت هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.
وی ادامه داد: در حالی که متقاضیان مسکن مهر در کشور 940 هزار نفر می باشند اما وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی قرارداد انعقاد کرده است. وی با توصیف ساخت و ساز در پروژه های مسکن مهر کشور به قطاری که به سرعت روی ریل حرکت می کند، گفت: تاکنون برای 808 هزار واحد مسکن مهر در کشور از شهرداری ها پروانه ساخت اخذ شده است و در همین راستا پی ریزی 600 هزار واحد تاکنون انجام شده است.
وی گفت: براساس آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در زمینه صدور پروانه برای واحدهای مسکن مهر در کشور در سال 88 درمقایسه با سال قبل از آن (87)، چهار درصد رشد داشته ایم.
وی افزود: در حالی که در سال 86 دارای 32 درصد رشد منفی بوده ایم بدین معنا که در سال 88 تعداد واحدهایی که برای آنها پروانه ساخت از سوی شهرداری ها صادر شده است به 698 هزار واحد رسیده است.
نیکزاد گفت: وزارت مسکن و شهرسازی از محل خط اعتباری تخصیص یافته بدین منظور تاکنون برای ساخت واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر در کشور دو هزار و 600 میلیارد تومان و برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای کشور نیز از محل همین خط اعتباری یک هزار و 600 میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است.
وی گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها، تاکنون برای 213 هزار واحد تامین اعتبار شده است و از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که متولی ساخت واحدهای مسکن مهر در روستاها و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت می باشد، تا به حال 134 هزار واحد از تعداد مذکور به انعقاد قرار داد رسیده است.
وی مبلغ وام اعطائی برای واحدهای مسکن مهر را 25 میلیون تومان برای واحدهای صنعتی ساخت، 20 میلیون تومان برای واحدهای غیر صنعتی و 10 میلیون تومان برای واحدهای روستائی عنوان کرد.
وزیر مسکن و شهرسازی همچنین از عملیات ساخت 141 بیمارستان با مجموع 17 هزار تخت بیمارستانی توسط وزارتخانه متبوعش در سطح کشور خبر داد و گفت: در سال جاری با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ 300 میلیارد تومان، 48 باب از این بیمارستانها به بهره برداری خواهد رسید.
وی با یادآوری دستور رئیس جمهوری مبنی بر اختصاص یک هزار 200 میلیارد تومان با مشارکت وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و نیرو و نیز استانداران استانهای کشور برای تامین انشعاب آب برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت ، گفت: در همین راستا با انعقاد قراردادی ، وزارت نیرو متعهد به پرداخت 400 میلیارد تومان سهم خود در این زمینه شده است.
وی افزود: بدین ترتیب در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ،تنها با پرداخت حق انشعاب برای واحدهای مسکن مهر، انشعاب آنها از سوی وزارت نیرو برقرار می شود البته این دستور رئیس جمهوری شامل 940 هزار واحد از مسکن مهر در سراسر کشور نیز خواهد شد.
وزیر مسکن و شهرسازی صبح امروز وارد شهر کرمانشاه شد و بلافاصله از پروژه های مسکن مهر سجادیه، رازی، پردیس و.. بازدید و فرایند ساخت این واحدها را از نزدیک مورد بازدید و وارسی قرار داد.
قرار است وزیر مسکن و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه که عصر امروز در سالن شهدای استانداری برگزار می شود، شرکت نماید.
  منبع : ایرنا
  11:02   شنبه 26 تیر 1389  
 نظرات