اخبار   
 

 هزینه 34 میلیارد تومانی برای آزادسازی طرح احیای میدان امام علی (ع)

تاکنون برای آزادسازی سه فاز طرح احیای میدان امام علی (ع) بیش از 34 میلیارد تومان هزینه شده این در حالی است که حدود 23 میلیارد تومان این هزینه ها به صورت ریالی ومابقی در قالب معوض ملکی تامین...

خبرگزاری ایمنا: تاکنون برای آزادسازی سه فاز طرح احیای میدان امام علی (ع) بیش از 34 میلیارد تومان هزینه شده این در حالی است که حدود 23 میلیارد تومان این هزینه ها به صورت ریالی ومابقی در قالب معوض ملکی تامین گردیده است.
به گزارش ایمنا،شهردار منطقه سه اصفهان با اشاره به احیای طرح میدان امام علی (ع) به عنوان بزرگترین پروژه میراثی ملی و جهانی در جهت بازسازی بافت فرسوده اذعان کرد: جای بسی خوشحالی است که آزادسازی این پروژه با اقبال عمومی روبه رو بوده و روند تملک این میدان بسیار رضایت بخش می باشد.
وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه میدان امام علی (ع) تاکنون 96 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اظهار داشت: این فاز به مناسبت عید سعید فطر در اختیار شهروندان قرار می گیرد. منصور نجفی از آزادسازی فاز اول ودوم این طرح در واقع خود میدان با وسعت7/5 هکتار خبرداد و اعلام کرد:فاز اول این طرح به صورت صد درصد آزادسازی شده وفقط 15 هزار مترمربع از میدان امام علی (ع) تملک نشده که امید است در سال آتی تمام این میدان آزادسازی شود.
وی با بیان اینکه محوطه 32 هکتاری در فاز سوم این پروژه در دستور کار قرار دارد بیان داشت: توافقات تملک نزدیک میدان امام علی (ع) در محدوده هاتف – هارونیه وهاتف - ولی عصر در قالب اجرای دو پروژه از سوی شهرداری انجام شده و تا یکسال دیگر جهت تامین معوض ملکی 200 واحد تجاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های فاز سوم میدان امام علی (ع) بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است و پس از بررسی این پروژه به صورت مشارکتی کار خود را انجام می‌دهد. نجفی با بیان که سعی شده سیاست کلید به کلید و توافقی را در قالب تعامل با مالکان انجام شوداظهارداشت:تاکنون برای تملک سه فاز فاز میدان امام علی (ع) 34 میلیارد تومان هزینه شده که حدود23 میلیارد آن به صورت ریالی ومابقی در قالب معوض ملکی صورت گرفت است.
وی با بیا ن این مطلب تاکنون برای آزادسازی واجرای طرح احیای میدان امام علی 50 میلیارد تومان هزینه شده است تصریح کرد:برای اتمام احداث زیرگذر میدان امام علی (ع) حدود 20 میلیارد تومان هزینه خواهد شد و پیش پیش بینی می شود برای آزادسازی میدان امام علی وپروژه های پیرامون آن نیز به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با سیاست کلید به کلید انجام خواهد شد.
شهردار منطقه سه اصفهان با اشاره به ویژگی های طرح احیای میدان امام علی (ع) از شهروندان و سرمایه گذاران خواست در این پروژه که مرکز رونق اقتصادی در مرکز تاریخی شهر اصفهان است مشارکت نمایند .
  منبع : ایمنا
  11:27   یکشنبه 10 مرداد 1389  
 نظرات