اخبار   
 

 بودجه ما را 300 درصد افزایش دهید

آماری دقیق و شفاف از میزان واردات مصالح ساختمانی در دست نیست/ برای این که مرکز تحقیقات بتواند به رسالت سازمانی خود عمل کند نیازمند تأمین اعتبار بیشتری نسبت به بودجه سال 89 است...

ایلنا: رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن خواستار افزایش 300 درصدی بودجه مرکز در سال 90 نسبت به سال 89 شد. محمود فاطمی عقدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: برای این که مرکز تحقیقات بتواند به رسالت سازمانی خود عمل کند و متناسب با نیازهای ساخت و ساز برنامه‌ریزی کند، مستلزم تأمین اعتبار بیشتری نسبت به بودجه سال 89 است.
به گفته فاطمی عقدا مرکز تحقیقات با برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال 90تهیه کرده است، بودجه فعلی جوابگوی این برنامه‌ریزی برای سال 90 نخواهد بود.
فاطمی عقدا در خصوص بودجه جاری و عمرانی مرکز در سال 89 بیان داشت: هر چند که بودجه مرکز همان بودجه مصوب سال 88 بود ولی با این وضعیت، مرکز تحقیقات توانست باراهکارهایی گوناگون ضمن تأمین اعتبار مورد نیازبرای پروژه‌های جدید، جهش قابل توجه‌ای در زمینه توسعه علمی ساخت و ساز ارائه کند.
فاطمی عقدا در خصوص راهکارهای تأمین اعتبار گفت: مرکز درآمد اختصاصی خود را به میزان 6میلیارد تومان افزایش داد و پیش‌بینی می‌شود که این مزان نیز افزایش یابد. وی همچنین توسعه شبکه شتاب نگاری و آزمایشگاهی را مستلزم تأمین اعتبار اعلام کرد و گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی شده که از محل درآمدهای مازاد دولت، اعتبار توسعه شتاب نگاری و آزمایشگاهی تأمین شود.
به گفته فاطمی عقدا هر چند که این موضوع از سوی دولت ابلاغ شده اما هنوز این اعتبار اختصاص نیافته است. معاون وزیر مسکن در امور تحقیقات و ساختمان با اذعان به این که مصالح ساختمانی به خصوصی چینی به کشور وارد می‌شوند، گفت: آماری دقیق و شفاف از میزان واردات مصالح ساختمانی در دست نیست.
وی در خصوص این که چه میزان تولیدات مصالح ساختمانی استاندارد هستند گفت: حدود 70 درصد میزان تولیدات مصالح ساختمانی نشان استاندارد دارند.
رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن میزان آسیب پذیری ساختمان‌های موجود را 60 درصد اعلام کرد و گفت: عمده مشکل ما در ساخت و سازهای مسکونی است و در این زمینه بیشترین آسیب‌پذیری را داریم.
به گفته فاطمی عقدا در حوزه ساخت و ساز اداری مشکلی وجود ندارد چرا که این ساختمان‌ها عموما توسط سازمان مجری ساختمان‌های وزارت مسکن ساخته شده‌اند.
  منبع : ایلنا
  14:14   یکشنبه 23 آبان 1389  
 نظرات