اخبار   
 

 امسال 1500 کیلومتر جاده در کشور احداث شد

امسال یک‌هزار و 500 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی در سطح کشور احداث شده است و نگهداری آن به صورت مستمر باید به طور جدی دنبال شود...

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت راه و ترابری،'حمید بهبهانی' یکشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان تالش گفت: وزارت راه و ترابری با حمایت‌ جدی و بی‌بدیل دولت کشور را به کارگاه بزرگ خدمت‌رسانی در حوزه راهسازی و راه‌آهن تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه نهضت ریلی خواسته تمامی مسئولان است و ما مصمم به اجرای سریع این نهضت هستیم،اضافه کرد: دو سال و شش ماه است که افتخار خدمت و نوکری مردم در وزارت راه و ترابری را داریم و سیاست کلی اجرای سریع نهضت ریلی است.
وی ادامه داد:در حالی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پنج هزار کیلومتر خط ریلی در کشور احداث شده بود، ما توانستیم طی دو سال اخیر پنج هزار کیلومتر راه‌آهن را اجرایی کنیم. بهبهانی گفت: در 30 ساله گذشته هر سال 150 کیلومتر ریل‌گذاری کرده‌ایم و این در حالی است که در دو سال اخیر این رقم 15 تا 20 برابر افزایش داشته است.
وی با اشاره به اهتمام وزارت راه بر تسریع در احداث راه‌آهن قزوین - رشت، افزود: تلاش می‌کنیم این پروژه را به سرعت پیش ببریم تا شاهد شکوفایی بیش از پیش اقتصادی کشور باشیم.
به گفته ی بهبهانی برای اتصال به راه آهن جمهوری آذربایجان و اروپا از مرز آستارا تا آستارای جمهوری آذربایحان نیاز به هشت کیلومتر ریل‌گذاری است و این کار در آینده توسط دولت جمهوری آذربایجان اجرایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: راه‌آهن قزوین –رشت – آستارا 400 کیلومتر طول دارد و نقش مهمی در توسعه ترانزیت کالا و نزدیکی این مسیر به اروپا ایفا می‌کند.
بهبهانی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بابیان اینکه این طرح بیش از 30 سال راکد بود و دولت دهم با همکاری بی‌نظیر مردم آن را اجرایی کرد، افزود: تمام رسانه‌ها و دولت‌های غربی پیش‌بینی کرده بودند با اجرای این قانون مردم طغیان می‌کنند. مردم با عزم راسخ خود در همکاری با دولت برای اجرای بهتر این قانون دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب را ناکام گذاشتند.
بهبهانی گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هیئت دولت و گروه‌های کارشناسی هر شب تشکیل جلسه داده و درباره مشکلات به وجود آمده چاره‌جویی کردند و نشان دادند قانون با برنامه‌های حمایتی به خوبی اجرا می‌شود.
وی با قدردانی از همکاری مردم با دولت دراجرای این قانون افزود: مردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تمام صحنه‌های نظام حضور پرشور داشته‌اند و مردم ولایتمدار، با بصیرت و آگاه توانستند با همراهی بی‌نظیر با دولت برگ زرینی را در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی رقم بزنند.
بهبهانی هدفمندی یارانه‌ها را برطرف کننده بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور دانست و بابیان اینکه اجرای این قانون گامی موثر برای پیشرفت و عدالت است، تاکید کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حذف آن نیست بلکه اصلاح و قرار دادن یارانه‌ها در مسیر صحیح است.
  منبع : ایرنا
  12:19   دوشنبه 4 بهمن 1389  
 نظرات