اخبار   
 

 تکمیل 110 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر

مدیر طرح مسکن مهر در بنیاد مسکن گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری 110 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید...

تهران - مدیر طرح مسکن مهر در بنیاد مسکن گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری 110 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
"امید محمدی" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت بنیادمسکن امسال برنامه 157 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر را دنبال می کند که انتظار می رود تا پایان امسال ساخت 70 درصد این خانه ها به اتمام برسد.
وی تاکید کرد طرح مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر با پیشرفت خوبی اجرا می شود و انتظار داریم تا پایان شهریورماه بیش از 90 درصد خانه های تحت پوشش پی ریزی داشته باشند. به گفته محمدی بنیاد مسکن برای 837 شهر زیر 25 هزار نفر که طرح مهر در آنها اجرا شده ، به گونه ای برنامه ریزی کرده که هر شهر سهمیه معینی دارد و براساس جدول زمانی در هر ماه باید مشخص شود تا چه میزان پیشرفت کاری دارد.
دولت در چارچوب طرح مهر ساخت 940 هزار واحد مسکونی را در سطح شهرها برنامه ریزی کرده که یک چهارم این رقم در شهرهای جدید ساخته می شود و 157 هزار واحد مسکونی سهمیه شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هستند.
استقبال مردم ساکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر از طرح مهر موجب شد که سهمیه این مناطق از 116 هزار واحد مسکونی در سال گذشته با 41 هزار واحد مسکونی افزایش به رقم 157 هزار واحد برسد.
محمدی افزود: همکاری دستگاه های خدمات رسان بویژه برای تامین تاسیسات زیربنایی واحدهای مسکونی طرح مهر نقش موثری در بهره برداری از واحدهای مسکونی طرح مهر دارد.
وزیر مسکن و شهرسازی بتازگی از اختصاص 12 هزار میلیارد ریال برای تامین تاسیسات زیربنایی واحدهای مسکونی طرح مهر خبر داد که چهار هزار میلیارد ریال اعتبار آن از محل ریاست جمهوری، چهار هزار میلیارد ریال از اعتبارات استانی و بقیه توسط وزارتخانه های نیرو و نفت تامین خواهد شد.
  منبع : ایرنا
  15:32   دوشنبه 4 مرداد 1389  
 نظرات