اخبار   
 

 10 قابلیت آیفون5 برای ثبت رکورد فروش

کارشناسان در پی بررسی‌های خود به قابلیت‌هایی از مدل جدید گوشی هوشمند اپل اشاره کرده‌اند که می‌تواند این محصول را به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال 2011 تبدیل کند...

به گزارش فارس به نقل از ای‌ویک، بر اساس آنچه که از سوی منابع آگاه اعلام شده است، مدل جدید گوشی هوشمند اپل که قرار است با نام "آیفون 5 " یا "آیفون 4S " روانه بازار شود، از ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود و از هم‌اکنون شایعات فراوانی در مورد آن منتشر شده است.
قرار است این گوشی هوشمند اوایل ماه ژوئن سال جاری میلادی به صورت رسمی از سوی شرکت اپل و در "کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل " معرفی شود تا کاربران معمولی و تجاری در مورد اهمیت این محصول برای به‌روزرسانی گوشی هوشمند خود و خرید آن تصمیم‌گیری کنند.
این روزها انواع گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های فراوان به دست کاربران می‌رسند و بر این اساس اگر آیفون 5 امکانات ویژه‌ای را در خود جا نداده باشد، اپل بازار را به رقبا واگذار میکند. اما کارشناسان از هم‌اکنون پیش‌بینی کرده‌اند که این قابلیت‌های قابل ملاحظه در مدل جدید گوشی هوشمند اپل وجود دارد.
کارشناسان در پی بررسی اخیر خود مهم‌ترین قابلیت‌هایی که می‌تواند آیفون 5 اپل را به پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال 2011 تبدیل کند، منتشر کرده‌اند.
** نمایشگر لبه به لبه با بدنه گوشی
نمایشگر این محصول ضمن افزایش کیفیت نسبت به مدل قبلی، به گونه‌ای طراحی شده است که با بدنه گوشی لبه به لبه است و اطراف آن هیچ فضای اضافی دیده نمی‌شود. این نمایشگر فضای بزرگتری را در اختیار کاربر می‌گذارد.
** نمایشگر بزرگتر
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد گوشی هوشمند آیفون مورد توجه قرار می‌گیرد نمایشگر 3.5 اینچی لمسی آن است. این نمایشگر 3.5 اینچی بهترین کیفیت را در بازار دارد و نسبت به محصولات رقیب مانند نمایشگر 4.3 اینچی لمسی گوشی هوشمند Droid X موتورولا بسیار باکیفیت‌تر است. مدل جدید گوشی هوشمند آیفون نمایشگر لمسی 4.3 اینچی با کیفیت بالاتر نسبت به محصولات مشابه دارد.
** پشتیبانی از شبکه بی‌سیم 4G
برای این گوشی هوشمند جدید قابلیت پشتیبانی از شبکه بی‌سیم 4G در نظر گرفته شده است تا امکان استفاده از اینترنت فوق‌پرسرعت بی‌سیم در هر مکان و زمانی برای کاربر فراهم شود. مدل‌های قبلی گوشی هوشمند آیفون فقط از شبکه‌های Wi-Fi و 3G پشتیبانی می‌کردند.
** آنتن ثابت
گوشی هوشمند آیفون 4 در بخش آنتن خود مشکلاتی داشت که مدت‌ها مورد انتقاد کاربران و کارشناسان قرار گرفته بود. اما برای آیفون 5 آنتن ثابت در نظر گرفته شده است که در هر مکان و زمانی می‌تواند امکان برقراری ارتباط با کیفیت بالا را فراهم کند.
** دوربین دیجیتال باکیفیت‌
برای دوربین گوشی هوشمند آیفون 4 قابلیت FaceTime در نظر گرفته شده بود که امکان برقراری تماس‌های تصویری را فراهم می‌کرد. دوربین دیجیتالی این محصول 5 مگاپیکسلی بود که برای آیفون 5 دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت برقراری تماس‌های تصویری در نظر گرفته شده است.
** امکانات ویژه برای کاربران اداری و سازمانی
شرکت اپل برای این گوشی جدید امکانات و برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است که از آن می‌توان به عنوان یک ابزار مفید و کاربردی در سازمان‌ها استفاده کرد و قابلیت‌های آن را در جریان فعالیت‌های کاری به کار برد.
** حافظه داخلی بیشتر
گوشی هوشمند آیفون 4 هم‌اکنون در دو مدل و با حافظه‌های داخلی 16 و 32 گیگابایت وارد بازار شده است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آیفون 5 با حافظه داخلی 64 گیگابایتی به دست کاربران برسد و نیاز آن‌ها را برای استفاده از هرگونه کارت حافظه به طور کامل برطرف کند.
** ابزارهای ارتباطی کاربردی
این گوشی هوشمند جدید ابزارهای ارتباطی فراوانی را در خود جا داده است که به کمک آن‌ها امکان ارتباط واضح و آسان را فراهم می آورد.
** عرضه از طریق چند شرکت مخابراتی
اوایل سال جاری میلادی شرکت اپل سرانجام انحصار AT&T را در بازار آمریکا شکست و گوشی هوشمند آیفون 4 را از طریق شرکت مخابراتی وریزون نیز به دست کاربران رساند. اما اخبار منتشر شده حاکی از آن است که این گوشی هوشمند به جز دو شرکت مذکور از طریق شرکت مخابراتی دیگری نیز وارد بازار خواهد شد تا کاربران بتوانند اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنند و ضمن داشتن گوشی هوشمند مناسب، قابلیت‌های مورد علاقه خود را نیز در اختیار بگیرند.
** عرضه در سال 2011
برخی کارشناسان بر این باورند که شرکت اپل به دنبال بروز بعضی مشکلات نمی‌تواند گوشی هوشمند آیفون 5 را امسال عرضه کند. با این وجود منابع موثق بر این باورند که مدل جدید گوشی هوشمند اپل در ماه ژوئن به صورت رسمی معرفی می‌شود و تا ماه سپتامبر به دست کاربران می‌رسد.
  منبع : خبرگزاری فارس
  11:19   چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390  
 نظرات