اخبار   
 

 کاهش مصرف انرژِی با عایق کاری ساختمان

عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد علی آباد کتول گفت: عایقکاری جداره های خارجی ساختمان منجر به کاهش 9.9 درصدی مصرف انرژی می شود...

امین ابراهیمی مقدم افزود: همچنین نتایج پژوهش نشان داد که فرصت صرفه جویی مناسب از جمله، بکارگیری شیشه های سه جداره انعکاسی بجای شیشه های ساده و استفاده از لامپ های فلورسنت T5 به ترتیب منجر به کاهش 9.9 ، 10.29 و 0.9 درصدی درصدی از کل مصرف انرژی خواهند شد.
وی اظهار داشت: در این مقاله علاوه بر بررسی و تحلیل اثر بخشی فرصت های صرفه جویی در مصرف انرژی ساختمان، ارزیابی اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی جامعه مطالعاتی این تحقیق را متشکل از 247 واحد مسکونی در سطح کشور عنوان کرد و افزود:‌ با توجه به گستردگی حجم محاسبات مورد نیاز در برآورد مصرف انرژی و بررسی اثربخشی فرصتهای صرفه جویی، از یک ابزار محاسباتی جامع با قابلیت شبیه سازی مصرف انرژی استفاده شده است.
ابراهیمی مقدم در تشریح این ابزار محاسباتی گفت:‌ نرم افزار مورد استفاده دارای قابلیت هایی چون مدلسازی ساختمان در شرایط مختلف آب و هوایی کشور، محاسبه بارهای ساعتی سرمایشی و گرمایشی، تعیین ظرفیت تجهیزات سیستم های تهویه مطبوع و محاسبه مصرف انرژی بصورت ساعت به ساعت است.
مقاله امین ابراهیمی مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلی آباد کتول با عنوان " ارزیابی و بررسی فنی و اقتصادی فرصت های بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان در اولین سمینار ملی انرژی های تجدید پذیر در مشهد مقدس پذیرفته و بصورت سخنرانی ارائه شد. گفتنی است در این مقاله نام آرش خواجه عضو هیئت علمی گروه مکانیک این واحد دانشگاهی نیز بعنوان همکار به چشم می خورد.
  منبع : شاسا
  12:47   یکشنبه 2 مرداد 1390  
 نظرات