اخبار   
 

 نیروگاه‌های اصفهان در صورت اجبار به تعطیلی هم مازوت‌سوز نمی‌شوند

مدیرکل محیط‌ زیست اصفهان گفت: با توجه به پلمب شدن دستگاه‌های مازوت‌سوز نیروگاه‌های اصفهان، محیط‌ زیست حتی در صورت اجبار به تعطیلی نیز در زمستان اجازه استفاده از مازوت را به آنها نخواهد داد...

نیروگاه‌های اصفهان در صورت اجبار به تعطیلی هم مازوت‌سوز نمی‌شوند

مدیرکل محیط‌ زیست اصفهان گفت: با توجه به پلمب شدن دستگاه‌های مازوت‌سوز نیروگاه‌های اصفهان، محیط‌ زیست حتی در صورت اجبار به تعطیلی نیز در زمستان اجازه استفاده از مازوت را به آنها نخواهد داد.

حمید ظهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به تقاضای مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری برای دریافت سوخت مازوت در ایام سرد سال به منظور تعطیل نشدن، اظهار داشت: مشکل دو نیروگاه اصفهان این است که با وجود استفاده از سوخت مازوت بر کنترل آلایندگی مصمم نبودند و در نتیجه استفاده از این سوخت در آلایندگی هوای اصفهان نقش تاثیرگذاری داشتند و بر این اساس در تابستان با همیاری دادستانی اصفهان دستگاه های مازوت سوز پلمب شدند.

وی افزود: در طول سال 92 مطابق برآوردهای انجام شده اصفهان به تنهایی 65 درصد مازوت نیروگاه های 8 کلان شهر کشور را استفاده کرده که نشانه کم توجهی به سلامت محیط زیست در اصفهان است.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: اداره کل محیط زیست استان اصفهان به هیچ عنوان در قبال آلایندگی این نیروگاه ها مماشات نخواهد کرد و به هیچ عنوان اجازه استفاده مجدد از سوخت آلاینده مازوت را به آنها نخواهد داد.

وی ادامه داد: مصرف برق کشور در تابستان امسال که نیروگاه های اصفهان با کمترین ظرفیت ممکن فعالیت کردند، نشان می دهد که در مدار بودن یا نبودن دو نیروگاه اصفهان در عبور از پیک مصرف برق کشور اثربخش نیست.

ظهرابی تصریح کرد: از مجمع وزارت نیرو این درخواست را کرده ایم که اگر مصرف گاز در فصول سرد سال برای نیروگاه های اصفهان امکان پذیر نیست از نیروگاه هایی که سوخت دوم آنها گازوئیل است استفاده شود چراکه آلودگی سوخت گازوئیل 6 برابر کمتر از مازوت است.

استفاده از سوخت یورو 4 در اصفهان در آینده نزدیک

وی اضافه کرد: با توجه به درصد بالای تأثیر خودروها در آلایندگی هوا یکی از اتفاقات خوب در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان تأمین سوخت استاندارد یورو 4 است که اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: مقدمات اولیه استاندارد شدن سوخت مصرفی خودروهای اصفهان و استفاده از سوخت یورو 4 انجام شده و طی هفته جاری در مراسمی ‌این امر به مردم اصفهان اعلام می شود

  منبع : خبرگزاری مهر
  09:35   دوشنبه 14 مهر 1393  
 نظرات    
 
محمدرضا جمشیدیان 22:04 دوشنبه 14 مهر 1393
1
 محمدرضا جمشیدیان
واقعاً جای تقدیر دارد.
دعای خیر مردم اصفهان بدرقه همیشگی مدیرکل محیط زیست اصفهان خواهد بود.
م افتخاری 10:24 سه شنبه 15 مهر 1393
0
 م افتخاری
امید که در فصل سرد سال نیز شاهد اجرای این گفته باشیم.
پارسال که تجربه اسف‌باری از استفاده سوخت مازوت در نیروگاههای اصفهان علیرغم اعتراضات مسولین استان را شاهد بودیم