اخبار   
 

 آژیر ناترازی مصرف آب

وضعیت منابع آبی ایران رو به بحرانی‏‏‌تر شدن رفته است. آمارها نشان می‌دهد ورودی سدهای کشور با کاهش روبه‌رو شده و خروجی سدها نیز افزایش یافته است. این در حالی است که وضعیت آبی تهران نیز رو به وخیم‌تر شدن پیش می‌رود و در حالی که میانگین مصرف نرمال هر خانوار در کشور، باید در حدود ۴۰۰ لیتر باشد، سرانه‌ی مصرف در استان تهران برای هر شهروند ۲۵۰ لیتر است. به این ترتیب، میزان مصرف کنونی، بسیار بالا به شمار می‌رود و این لطمه‏‏‌ای بزرگ به منابع آبی تهران وارد می‏‏‌آورد ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  09:36   دوشنبه 2 بهمن 1402  

 ورشکستگی آبی در کمین ایران

رییس فدراسیون صنعت آب ایران گفت: در صورت تداوم وضعیت موجود در بارندگی، تغییر اقلیم، افزایش دما و افزایش مصرف آب، تا سال ۱۴۱۲ به ورشکستگی آبی می‌‌‌رسیم و باید با سیاست‌‌‌های سخت‌‌‌گیرانه، پیش‌‌‌دستی کنیم. رضا حاجی‌کریم با تأکید بر این که نقشه‌ی راه آب کشور باید سخت‌‌‌گیرانه‌‌‌تر تنظیم شود، افزود: مهم‌ترین نقطه‌ی قوت نقشه‌ی راه پیشنهادی، رویکرد آن به لزوم کاهش مصارف آب کشاورزی است ... ادامه»

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  12:06   یکشنبه 24 دی 1402  

 «با عرض معذرت، مازوت می‌سوزانیم»

شرکت‌های گاز استان مرکزی و توزیع برق حرارتی شازند در اطلاعیه‌ای مشترک، ضمن عذرخواهی از مردم، از آغاز مازوت‌سوزی موقت در نیروگاه شازند به دلیل سرما و افزایش مصرف گاز خبر دادند. در این اطلاعیه که دیروز منتشر شده، ضمن عذرخواهی از مردم به علت آغاز مصرف مازوت، وعده داده شده که همه‌ی کوشش‌ها برای تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه و کاهش دوره‌ی مصرف مازوت به کار خواهند گرفته خواهد شد ... ادامه»

  منبع : وبگاه «شبکه‌ی شرق»
  08:54   چهارشنبه 22 آذر 1402  

 بلایی که امارات بر سر خلیج فارس می‌آورد

«نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشته است که امارات همچنان به آب‌رسانی به دوبی با شیرین کردن آب خلیج فارس ادامه می‌دهد، که خطر بزرگی برای منابع طبیعی و جاذبه‌های زیستی سومین خلیج بزرگ جهان به‌ شمار می‌آید. این روش نزدیک به پنج دهه‌ است که به‌عنوان راه اصلی تأمین آب امارات شناخته می‌شود و دیگر کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، همچون بحرین، کویت، عربستان سعودی و قطر نیز سیاست نمک‌زدایی از آب‌ها را برای تأمین آب آشامیدنی خود اتخاذ کرده‌اند ... ادامه»

  منبع : وبگاه «شبکه‌ی شرق»
  08:01   سه شنبه 21 آذر 1402  

 امروز انجام عملیات عمرانی در شهر اصفهان ممنوع است

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: بنابر اعلام کمیته‌ی اضطرار آلودگی هوای شهر اصفهان، همه‌ی عملیات عمرانی شامل خاک‌برداری و بتن‌ریزی، امروز (سه‌شنبه) ممنوع است. علی عبدالهی با اشاره به پایداری جو، شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوای اصفهان تا روزهای پایانی هفته، افزود: با توجه به استمرار این شرایط، امروز ـ سه‌شنبه، چهاردهم آذر ـ نیز این اقدامات ممنوع است ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  12:15   سه شنبه 14 آذر 1402  

 تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌های اصفهان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان چند و چونِ فعالیت مدرسه‌های اصفهان برای فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) را تشریح کرد. منصور شیشه‌فروش گفت: برابر مصوبه‌ی کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همه‌ی مقاطع تحصیلی در نواحی ششگانه‌ی شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، برخوار، مبارکه، زرین‌شهر و فولادشهر روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، چهاردهم و پانزدهم آذرماه، غیرحضوری خواهند بود ... ادامه»

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  19:11   دوشنبه 13 آذر 1402