اخبار   
 

 آجر رشد یافته از باکتری و سیمان زیستی؛ تدبیری نو در پاسداری از محیط زیست

آجر رشدیافته از باکتری و سیمان زیستی؛تدبیری نو در پاسداری از محیط زیستیک فن‌آوری زیست‌ شناختی یگانه در راه‌اندازی یک کمپانی، روشی را برای رشد آجرها از باکتری و موادی که به شکل طبیعی فراوان هستند...

آجر رشدیافته از باکتری و سیمان زیستی؛ تدبیری نو در پاسداری از محیط زیست .

یک فن‌آوری زیست‌شناختی یگانه در راه‌اندازی یک کمپانی، روشی را برای رشد آجرها از باکتری و موادی که به شکل طبیعی فراوان هستند، توسعه داده است. این تز به‌تازگی برنده‌ی نخستین جایگاه یک سازمان غیردولتی در نوآوریِ فرآورده‌های نوین شده است. «بایو میسن» روشی از مصالحِ در حال رشد با به‌کارگیری ریزاندام‌واره‌ها (میکروارگانیسم‌ها) را بسط داده است. استدلال چنین است: چهار مصالح ساختمانی سنتی ـ بتن، شیشه، فلز و چوب ـ شامل سطح عمده‌ای از انرژی و همچنین سنگینی جرمی و متکی به منابع طبیعی محدود می‌باشند. پاسخ آن‌ها سیمانِ زیست‌شناختی طبیعی با استواریِ بالاست،که می‌توان آن را بدون پیامدهای منفی در محیط پیرامون به کار برد. تولید سیمان جهانی در سال 2008 افزون بر 2.8 میلیون تُن بوده و معادل همین مقدار، ای‌اکسیدکربن در اتمسفر آزاد شده است.
این انرژی یک رشته از فرآیندها را در یک محدوده از استخراج مصالح خام تشدید کرده است؛ و منابع سوختی برای کوره‌های گرمایش به این واقعیت که 40درصد دفع دی‌اکسیدکربن جهانی مربوط به صنعت ساخت هستند، کمک می‌کند. باکتری یک محیط دقیق در فرم و در ترکیب با یک ماده‌ی مغذی ارائه کرده است. منبع نیتروژن و کلسیم شکل‌گیری سیمان طبیعی را در دمای محیط ممکن می‌سازد. تولید این محصول کم‌تر از 5 روز در تولید یک مصالح پیش‌ساخته زمان می‌برد. بایو میسن یک مدل ماندگار در بازار را که شامل صدور مجوز در تولید سنگ‌تراشی‌های موجود در رشد آغاز شده است، تولید کرده است.
این ورودی برای سیمان ژیستی که در سطح جهانی فراوان هستند، و می‌تواند به جای قالب‌گیری در کوره‌های فشرده‌ی سوخت منبعی از ضایعات محصولات جانبی باشند، گران‌قیمت می باشند. این مصالح در دمای محیط رشد یافته است. مؤلفه‌ی دیگر، آب در ارائه ی مواد سیمانی بازیافتی در یک سیستم چرخه ای بسته بکار رفته، و در فرایند ساخت مورد استفاده ی مجدد قرار می گیرد. علاوه بر این، از آنجایی که سیمان بیولوژیکی در یک فرایند شفاف متفاوت از سیمان پورتلند شکل گرفته، آزمایش های اخیر با آب دریا موفقیت آمیز بوده است.


منبع: http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=3968
  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  09:23   شنبه 19 بهمن 1392  
 نظرات    
 
نیما محسون 20:24 یکشنبه 20 بهمن 1392
0
 نیما محسون
سپاس از جناب مهندس فیلا، در صورتیکه از اطلاعات مکانیکی و فیزیکی این نوع آجرها مطالبی هم ارائه میگردید بسیار مفید و مغتنم میشد .با تشکر و عرض خسته نباشید