اخبار   
 

 «با حذف المان‌های آهنی افقی در ایستگاه متروی سی‌وسه‌پل، اتفاق خاصی رخ نداد»

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر استفاده از مصالح داخلی در پروژه‌های عمرانی، نمونه‌هایی از کارهای آن معاونت برای کاهش هزینه و زمان را برشمرد ...

«با حذف المان‌های آهنی افقی در ایستگاه متروی سی‌وسه‌پل، اتفاق خاصی رخ نداد»

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر استفاده از مصالح داخلی در پروژه‌های عمرانی، نمونه‌هایی از کارهای آن معاونت برای کاهش هزینه و زمان را برشمرد.

ایرج مظفر در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: در بخش اداری معاونت عمران، بایگانی کاملاً به صورت الکترونیک انجام می شود، حضور فیزیکی افراد در این بخش حذف شده و تمام نامه ها از طریق اتوماسیون اداری انجام و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از شاخصه های این اقدام کاهش مصرف کاغذ بود به طوری که میزان مصرف کاغذ پس از الکترونیکی شدن به یک دهم مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، امضاءهای زائد حذف و گردش کار آسان تر شده است. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش نگهداری از تأسیسات مکانیکی، مدیریت انرژی و تحقیقاتی انجام شده تا مصرف انرژی در ساختمان های تحت نظر شهرداری مدیریت شود.

وی افزود: در قسمت آموزش و تخصصی کردن نظارت ها نیز دقت کردیم تا با بکارگیری افراد متخصص تعداد افراد را کاهش اما علم فرد بکارگرفته شده را بالا ببریم.

مظفر با بیان این که تاکید این معاونت در انجام پروژه های عمرانی استفاده از مصالح داخلی است، اظهارکرد: یکی دیگر از معیارهای ما این است که عملکرد ناظران را مورد ارزیابی و نظارت قرار داده و با در نظر گرفتن برنامه های تشویقی و تنبیهی انگیزه بیشتری برای نظارت به ناظران دهیم.

وی با اشاره به ضرورت وحدت رویه در دستورالعمل ها گفت: به منظور حذف اشکالات و موازی کاری ها، وحدت رویه در دستور العمل ها در دستور کار قرار دارد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سعی این معاونت کاهش زمان اجرای پروژه هاست، افزود: البته تغییراتی در تأمین مالی پروژه ها و استفاده از منابع غیر نقدی برای انجام فعالیت ها با تعامل مدیریت شهری و سایر نهادها انجام شده است.

example-image

وی با بیان اینکه ایجاد همدلی و وحدت بین پروژه ها به منظور کاهش پِرت زمان و هزینه در دستور کار معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان قرار گرفته است ، اظهارکرد: پروژه های اجرا شده و در حال اجرا با همین مصداق پیش می رود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در ایستگاه مترو سی و سه پل، انجام پروژه در عمق ۱۴ متری زیرزمین بود که هم مشکل آب زیاد و هم جنس زمین خاص بود؛ در این پروژه مشاور با ذهنیتی که داشت طرحی ارائه کرد که در آن ارتفاع المان های بین شمع ها برای مرتبط کردن شمع ها و جلوگیری از ریزش دیواره ها بود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به حس و تفکر اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از هزینه های زائد و با توجه به تجربه و تخصص در اجرای پروژه های مشابه و استفاده از تجارب مهندسان، پیشنهاد دادیم تا المان های آهنی افقی حذف شود چون هم مانع انجام کار می شد و هم هزینه های زیادی را به همراه داشت.

مظفر گفت: با حذف این المان ها اتفاق خاصی رخ نداد و حدود ۱.۵ میلیارد تومان در یک پروژه ۱۵ میلیارد تومانی صرفه جویی شد.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  12:52   شنبه 2 مرداد 1395  
 نظرات