اخبار   
 

 معیار گزینش اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی، سوابق حرفه‌ای است

وزیر راه وشهرسازی با گفتن این که پیش از اتمام پایان ششمین دوره‌ی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، نتایج انتخابات هفتمین دوره اعلام خواهد شد، افزود: معیار و شاخص اصلی گزینش اعضا، صلاحیت حرفه‌ای خواهد بود ...

معیار گزینش اعضای شورای مرکزی نظام مهندسی، سوابق حرفه‌ای است

وزیر راه وشهرسازی با گفتن این که پیش از اتمام پایان ششمین دوره‌ی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، نتایج انتخابات هفتمین دوره اعلام خواهد شد، افزود: معیار و شاخص اصلی گزینش اعضا، صلاحیت حرفه‌ای خواهد بود.

عصر دیروز دکتر عباس آخوندی در حاشیه مراسم نکوداشت بهشتی در گفت و گویی رسانه ای، در پاسخ به این پرسش که ملاک اصلی در گزینش اعضای هفتمین دوره انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور چیست؟ گفت: صلاحت حرفه‌ای مهمترین ملاک برای تعیین افراد واجد صلاحیت است.

example-image

در همین حال درحاشیه این مراسم نیز مدیرکل دفتر سازمان‌های‌مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای به بیان توضیحاتی درباره ساز وکار گزینش اعضای هفتین دوره انتخابات شورای مرکزی کشور پرداخت و درگفت وگو با «صما»گفت: پس از خاتمه هیات عمومی صورت جلسه انتخاب و معرفی نامه آنها باید با امضای هیات رئیسه اجلاس هیات عمومی و از طریق سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزارت راه وشهرسازی ارسال شود که این هنوز انجام نشده است.

منوچهر شیبانی اصل تاکید کرد: اما بعد از ارسال صورت جلسه حتما وزیرراه وشهرسازی با بررسی فهرست درمورد انتخاب افراد تصمیم خواهند گرفت .

وی با تاکید براین امر که شیوه انتخاب ازاختیارات و براساس نظر مقام عالی وزارت است اظهار داشت: باتوجه به اینکه ایشان اساسا فردی صاحب نظر در حوزه نظام مهندسی ساختمان هستند و همچنین با درنظرگرفتن این امر که وزیر راه شناخت کامل و جامعی از افراد و نیز ویژگی‌های شورای مرکزی دارند در انتخاب اعضای شورای مرکزی با تدقیق و تدبیرعمل خواهند کرد.

مدیرکل دفتر سازمان‌های‌ مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارتخانه راه و شهرسازی تاکید کرد: در قانون و آیین نامه اجرایی ساختمان نیز شروطی قرارداده شده است که براساس آن منتخبان شورای مرکزی باید دارای سوابق کاری برجسته و ارزنده در مهندسی ساختمان باشند که ازجمله آن مواردی نظیرخدمات علمی ،آموزشی، اجرایی، پژوهشی و طراحی است که تصور می‌کنم قطعا انتخاب اعضای شورای مرکزی این نکات مد نظر آقای آخوندی قرار خواهد گرفت.

  منبع : وبگاه صما
  13:54   چهارشنبه 6 مرداد 1395  
 نظرات