اخبار   
 

 حادثه‌ای دیگر در تهران؛ این بار ریزش در کارگاه متروی کیان‌شهر

حدود ساعت ۱۷:۳۰ عصر دیروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریور) کارگاه تونلِ در دست ساختِ مترو در محدوده‌ی کیان‌شهر (جنوب شرقی تهران) به هنگام عملیات عمرانی دچار ریزش شد. در این حادثه چهار کارگر (سه ایرانی و یک افغان) کشته شدند و شماری از کارگران نیز محبوس شده بودند، که آتش‌نشانان آن‌ها را از محل حادثه بیرون آوردند ...

حادثه‌ای دیگر در تهران؛ این بار ریزش در کارگاه متروی کیان‌شهر
■ تأیید مرگ چهار کارگر در این ریزش
■ احتمال خطای انسانی
■ ادامه‌ی حضور و عملیات کمک‌رسانی عوامل اورژانس تهران
■ اعزام و به‌کارگیری سگ‌های جست‌وجوگر
■ تشکیل کمیته‌ی بررسی حادثه‌ی کیان‌شهر


حدود ساعت ۱۷:۳۰ عصر دیروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریور) کارگاه تونلِ در دست ساختِ مترو در محدوده‌ی کیان‌شهر (جنوب شرقی تهران) به هنگام عملیات عمرانی دچار ریزش شد. در این حادثه چهار کارگر (سه ایرانی و یک افغان) کشته شدند و شماری از کارگران نیز محبوس شده بودند، که آتش‌نشانان آن‌ها را از محل حادثه بیرون آوردند.

مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این حادثه با بیان این که در ساعت روز چهارشنبه در حالی که کارگران سرگرم برداشتن سگمنت‌های دستگاه حفاری مترو (TBM) بودند، چند سگمنت روی بیل مکانیکی می‌ریزد، گفت: بلافاصله گروه امداد و نجات در محل حاضر شدند و اقدام به نجات ۱۰ نفر از کارگرانی که در این بخش از کارگاه مترو مشغول به کار بودند کردند.

معاون شهردار تهران با اشاره به مصدومان این حادثه توضیح داد: از ۱۰ نفر کارگری که در این محل مشغول به کار بودند، یک نفر سالم و ۵ نفر مصدوم شده بودند که به سرعت به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان این که تاکنون چهار جسد از زیر آوار خارج شده است، گفت: عملیات امداد و نجات تا یافتن تنها محبوس این حادثه همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نیروهای امداد و نجات مشغول انجام عملیات هستند.

حسینی با بیان این که با دستور شهردار تهران کمیته کارشناسی و بررسی دلایل وقوع حادثه که احتمال خطای انسانی در آن دور از ذهن نیست تشکیل شده است، تاکید کرد: این حادثه در داخل کارگاه متروی کیان‌شهر روی داده که هیچ ارتباطی به نشست یا ریزش زمین و همچنین معبر عمومی نداشته است.

وی با رد هرگونه ارتباط این حادثه و حفر مترو گفت: تونل مترو سه سال قبل پیش توسط تی‌بی‌ام ساخته شده و عملیات امروز اتصال ایستگاه مترو به تونل بوده که در داخل کارگاه حادثه روی داده است.

example-image

تشکیل کمیته بررسی حادثه کیان‌شهر

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران همچنین از تشکیل کمیته بررسی حادثه کیانشهر خبر داد

مازیار حسینی با اعلام خبر پایان عملیات نجات در پی ریزش در مترو کیانشهر گفت: با پیدا شد جسد چهارمین کارگر محبوس شده در پی ریزش در مترو کیانشهر، عملیات به پایان رسید.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه گفت: کمیته فنی برای بررسی دقیق ابعاد و علل حادثه تعیین شده که بررسی و تحقیقات خود را پیرامون چرایی رخداد این حادثه آغاز کردند.

حسینی ضمن تسلیت به خانواده داغدار قربانیانِ این حادثه گفت: پس از بررسی این کمیته، می‌توان به طور دقیق عنوان کرد علت چه بوده است.

همچنین، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اعزام سگ‌های تجسس و زنده‌یاب به محل حادثه ریزش تونل مترو خبر داد.

مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات هلال احمر و سازمان امداد و نجات در حادثه ریزش کارگاه مترو اظهار کرد: در ساعت ۱۷:۴۵ امروز این حادثه به سازمان امداد و نجات اطلاع داده شد که بلافاصله یک تیم پیشرو از جمعیت هلال احمر شهرری و یک تیم پشتیبانی از جمعیت هلال احمر استان تهران به محل حادثه واقع در مترو تهران ایستگاه کیانشهر اعزام شد.

وی با بیان اینکه دو تیم آنسَت (سگ‌های تجسس و زنده‌یاب) نیز به محل اعزام شدند اظهار کرد: برابر گزارش‌های اولیه، این حادثه ۱۵ حادثه‌دیده در پی دارد که امدادرسانی به آن‌ها در حال انجام است.

همچنین حسن عباسی، سخنگوی اورژانس تهران نیز از افزایش شمار مجروحان حادثه ریزش تونل مترو به ۶ تن خبر داد و گفت: عوامل اورژانس، شش نفر از حادثه‌دیدگان را به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل کردند. همچنین دو تن دیگر نیز دچار مصدومیت سطحی شده بودند که به شکل سرپایی در محل تحت درمان قرار گرفتند.

عباسی افزود: در حال حاضر ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه حضور دارد که خودروی فرماندهی اورژانس نیز ناظر بر عملکرد امدادگران اورژانس است.

تشکیل کمیته‌ی بررسی حادثه‌ی کیان‌شهر

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تشکیل کمیته بررسی حادثه کیان‌شهرخبر داد. مازیار حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر اتمام عملیات نجات در پی ریزش در متروی کیان‌شهر گفت: با پیدا شدن جسد چهارمین کارگر محبوس شده در پی ریزش در متروی کیان‌شهر، عملیات به پایان رسید.

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه گفت: کمیته فنی برای بررسی دقیق ابعاد و علل حادثه تعیین شده که بررسی و تحقیقات خود را پیرامون چرایی رخداد این حادثه آغاز کردند.

حسینی ضمن تسلیت به خانواده داغدار قربانیان این حادثه، گفت: پس از بررسی این کمیته، می‌توان به طور دقیق عنوان کرد علت چه بود است.

example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image

در آماده‌سازی و تنظیم این گزارش خبری، افزون بر مأخذ درج‌شده در پایان خبر،
از این منابع هم بهره‌گیری شده است :

■ اعزام سگ‌های تجسس به محل حادثه‌ی مترو
■ تأیید مرگ سه نفر در پی ریزش تونل کارگاه مترو
■ مفقودی چهار کارگر ایستگاه متروی کیان‌شهر تهران / آتش‌نشانان یک نفر را نجات دادند
■ تشکیل کمیته‌ی بررسی حادثه‌ی کیان‌شهر
■ عکس‌های ریزش تونل کارگاه متروی کیان‌شهر

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  11:54   پنجشنبه 18 شهریور 1395  
 نظرات