اخبار   
 

 کاهش هزینه‌های ساخت با ابداع یک سازه‌ی ساختمانی نوآورانه

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فن‌آوری پردیس به‌تازگی از یک سازه‌ی ساختمانی نوین که با توجه به مزیت‌های زیاد پتانسیل‌های بسیاری در صنعت ساختمان ایجاد می‌کند، رونمایی کرد. مهرناز فتاح حصاری، مدیرعامل این شرکت فن‌آور درباره‌ی این سازه گفت: شرکت ما نزدیک به ۱۰ محصول در حوزه‌ی فن‌آوری‌های نوین ساختمانی را تولید می‌کند که در این فن‌آوری تازه، ما دو فن‌آوری را ادغام کرده‌ایم و با یک شیوه‌ی ساخت جدید به محصولی نو دست یافته‌ایم ...

کاهش هزینه‌های ساخت با ابداع یک سازه‌ی ساختمانی نوآورانه

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فن‌آوری پردیس به‌تازگی از یک سازه‌ی ساختمانی نوین که با توجه به مزیت‌های زیاد پتانسیل‌های بسیاری در صنعت ساختمان ایجاد می‌کند، رونمایی کرد. مهرناز فتاح حصاری، مدیرعامل این شرکت فن‌آور درباره‌ی این سازه گفت: شرکت ما نزدیک به ۱۰ محصول در حوزه‌ی فن‌آوری‌های نوین ساختمانی را تولید می‌کند که در این فن‌آوری تازه، ما دو فن‌آوری را ادغام کرده‌ایم و با یک شیوه‌ی ساخت جدید به محصولی نو دست یافته‌ایم.

وی اظهار کرد: این محصول یک دیوار ۱۰ سانتی است که هم نمای بیرونی ساختمان است و هم دیوار داخلی ساختمان را پوشش می‌دهد، قسمت داخلی جزو دیوارهای فوق سبک قرار می‌گیرد و عایق صوت، حرارت و مقاوم در برابر حریق است و قسمت بیرونی هم بتن پرمقاومت است که با ضخامت کم، این مجموعه دیوارنما را تشکیل می‌دهد.

فتاح در ادامه به رفع چالشی که این محصول در صنعت ساختمان ایجاد می‌کند، اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در صنعت ساختمان وجود دارد، این است که در ساختمان‌های بلند ابتدا دیوارکشی‌ها انجام می‌شود و سپس سازه نما به این دیواره‌ها اضافه می‌شود. در واقع دو مرحله کار شامل زمان و هزینه است.

وی تصریح کرد: با سازه نوین ما، این دو مرحله به یک مرحله کاهش می‌یابد؛ به گونه‌ای که این سازه از داخل، دیوار داخلی و از بیرون، نمای ساختمان محسوب می‌شود و به این دلیل که در ساختمان‌های بلندمرتبه بحث هزینه و سرعت دو فاکتور مهم به شمار می‌آیند، این محصول پتانسیل ایجاد تغییر و تحول زیادی را در صنعت ساختمان داراست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص مزیت‌هایی که این دیوار برای صنعتگران ساختمان ایجاد می‌کند، گفت: این دیوار سرعت ساخت را تا ۵۰ درصد افزایش و هزینه‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، این درحالی است که ضخامت نهایی دیوارهای پیرامونی هم تا ۳۰ درصد کم می‌شود و مقاومت بتن آن حداقل دوبرابر بتن‌های عادی است.

فتاح خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ساختمان امسال نمونه آزمایشی این محصول به نمایش گذاشته شد و خوشبختانه با استقبال خوبی هم از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد.

با کلیک بر روی هر یک از تصویرها، مطلبی دیگر و مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
ـ خبر همین رویداد در خبرگزاری مهر :
■ فن‌آوری ساخت سریع و ارزان ساختمان ابداع شد

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  19:00   دوشنبه 30 مرداد 1396  
 نظرات