اخبار   
 

 تأمین انرژی ساختمان با آجرهای خورشیدی

خانه‌های آینده را می‌توان از بلوک‌هایی ساخت که نور خورشید را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه «اکستر» سرگرم مار بر روی فن‌آوریِ نوینی هستند که زمینه را فراهم می‌کند تا ساختمان‌ها انرژی مورد نیاز خود را تولید و مصرف کنند. این بلوک ها یا مربع‌های خورشیدی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان با آن‌ها یک ساختمان کامل ساخت یا آن‌ها را برای نوسازی بخش‌هایی از ساختمان‌های قدیمی به کار برد ...

تأمین انرژی ساختمان با آجرهای خورشیدی

خانه‌های آینده را می‌توان از بلوک‌هایی ساخت که نور خورشید را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند. پژوهشگران دانشگاه «اکستر» سرگرم مار بر روی فن‌آوریِ نوینی هستند که زمینه را فراهم می‌کند تا ساختمان‌ها انرژی مورد نیاز خود را تولید و مصرف کنند. این بلوک ها یا مربع‌های خورشیدی (Solar Squared) به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌طور نامحسوس کنار یکدیگر قرار گیرد و می‌توان با آن‌ها یک ساختمان کامل ساخت یا آن‌ها را برای نوسازی بخش‌هایی از ساختمان‌های قدیمی به کار برد.

ساختار بلوک ها شباهت زیادی به بلوک های شیشه ای دارد که می توان آن را جایگزین آجرهای معمولی کرد تا نور وارد خانه شود. هر بلوک دارای مداری های بصری هوشمندی است که آفتاب را در سلول های خورشیدی کوچکی متمرکز می کند. به این ترتیب تولید انرژی هر سلول افزایش می یابد. الکتریسیته تولید شده در این روش را می توان برای تامین برق خانه به کار برد یا آن را در باتری ها ذخیره کرد. حتی می توان آن را برای شارژ خودروهای الکتریکی به کار برد.

محققان دانشگاه اکستر اکنون درحال جستجوی سرمایه گذاری برای انجام آزمایش های تجاری محصول هستند. این بلوک ها در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه می شوند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر و مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  19:38   شنبه 28 مرداد 1396  
 نظرات