اخبار   
 

 معماران «زاها حدید» بلندترین آتریوم جهان را می‌سازند

معمارانِ «زاها حدید» تصویرهای تازه‌ای از پیشرفت ساخت‌وساز پروژه‌ی «سوهوی لیزا» منتشر کرده‌اند؛ یک برج اداری با کاربری‌های گوناگون در منطقه‌ی اداری ـ مالیِ «لیز» پکن. این اسکلتِ متخلخلِ پیچ‌خورده که دو بخش جداگانه‌ی برج را به هم پیوند می‌دهد و به‌صورت دیداری آن‌ها را به هم می‌رساند، بلندترین آتریوم جهان را شکل می‌دهد، که در ارتفاع کامل ساختمان بالا رفته است ...

معماران «زاها حدید» بلندترین آتریوم جهان را می‌سازند

معمارانِ «زاها حدید» تصویرهای تازه‌ای از پیشرفت ساخت‌وساز پروژه‌ی «سوهوی لیزا» منتشر کرده‌اند؛ یک برج اداری با کاربری‌های گوناگون در منطقه‌ی اداری ـ مالیِ «لیز» پکن. این اسکلتِ متخلخلِ پیچ‌خورده که دو بخش جداگانه‌ی برج را به هم پیوند می‌دهد و به‌صورت دیداری آن‌ها را به هم می‌رساند، بلندترین آتریوم جهان را شکل می‌دهد، که در ارتفاع کامل ساختمان بالا رفته است.

معماران طرح، این ساختمان ۱۷۲،۸۰۰ مترمربعی را "به عنوان یک حجم مرتفع که به دو نیم تقسیم شده" معرفی کرده‌اند. همانطور که برج بالا می‌رود، محور مورب میانی آن که به تونل مترو تشبیه شده، از میان سایت آغاز گشته و با پیچشی ۴۵ درجه، سطوح بالاتر این دهلیز را در محورهای تاریخی شمال-جنوب-شرق-غرب می‌چرخاند.

این شرکت معماری با همکاری در چهار پروژه سوهو در چین، در مجموع ۱.۴ میلیون مترمربع فضای اداری و خرده فروشی تجاری ساخته است. ژانگ شین، مدیر عامل شرکت سوهو چین می گوید: "چین بهترین استعدادهای دنیا را جذب می کند. مهم است که با معمارهایی کار کنیم که نیازهای نسل بعد را درک می کنند، جوامع و سنت ها را با هم مرتبط می کنند و فن آوری های نوین را برای پذیرش آیندگان به کار می گیرند."

با کلیک بر روی تصویر نخست، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.
برای بزرگ‌نمایی، روی عکس‌ها کلیک کنید.‌

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  19:29   شنبه 11 شهریور 1396  
 نظرات    
 
آیدا شیرانی 14:58 یکشنبه 12 شهریور 1396
0
 آیدا شیرانی
عالی و هیجان انگیز
م افتخاری 16:03 یکشنبه 12 شهریور 1396
0
 م افتخاری
هیولایی مهیب از درون و اثری چشم نواز از برون