اخبار   
 

 نمایشگاهی از طرح‌های اجرانشده‌ی زاها حدید در لندن

نمایشگاهی در لندن شامل پروژه‌های نمادین، طرح‌های تحقق‌نیافته و نمونه‌های درحال‌ساختِ زاها حدید برگزار شده است. در این نمایشگاه همچنین بخشی به تحقیقات پیوسته‌ی طراحی زاها حدید و چگونگی توسعه‌ی طرح‌های او اختصاص داده شده است؛ همچون یک جدول زمانی که رشد، تکامل و پیشرفت طرح‌ها را نشان می‌دهد و می‌توان این مراحل را در پروژه‌های متفاوت او تعمیم داد ...

نمایشگاهی از طرح‌های اجرانشده‌ی زاها حدید در لندن

نمایشگاهی در لندن شامل پروژه‌های نمادین، طرح‌های تحقق‌نیافته و نمونه‌های درحال‌ساختِ زاها حدید برگزار شده است. در این نمایشگاه همچنین بخشی به تحقیقات پیوسته‌ی طراحی زاها حدید و چگونگی توسعه‌ی طرح‌های او اختصاص داده شده است؛ همچون یک جدول زمانی که رشد، تکامل و پیشرفت طرح‌ها را نشان می‌دهد و می‌توان این مراحل را در پروژه‌های متفاوت او تعمیم داد.

یکی از مهم‌ترین طرح‌های تحقق نیافته حدید برجی با عملکرد چند منظوره و انعطاف پذیر است که می‌توان از آن به عنوان بارزترین نمونه توسعه نیافته پروژه‌های او نام برد.

این نمایشگاه با صدها طرح ناکام، شامل موضوعات مختلف و گسترده ای از جمله پلان، ویلا، استادیوم، طراحی برج و فضاهای فرهنگی می‌شود که به عنوان ویترین فعالیت‌های این معمار سرشناس ارائه شده است.

طرح گسترش فرودگاه هیترو لندن، موزه هنر قرن ۲۰ برلین، همچنین مرکز موسیقی و رقص لاهه از دیگر طرح‌های اجرا نشده زاها حدید است.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  12:42   دوشنبه 29 خرداد 1396  
 نظرات