اخبار   
 

 حالِ این روزهای گنبد شیخ‌لطف‌الله، از زبان دست‌اندرکاران

در آغاز این هفته، در دفتر پایگاه جهانی نقش‌جهان نشستی با حضور رسانه‌گَران، معاون اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، مدیر پایگاه جهانی میدان نقش‌جهان و همچنین مشاور رسانه‌ایِ اداره‌ی کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، تا دست‌اندرکاران گزارشی از حالِ این روزهای گنبد شیخ‌لطف‌الله ارائه بدهند. بازنشر مشروح این گزارش را می‌توانید در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه بخوانید ...

حالِ این روزهای گنبد شیخ‌لطف‌الله، از زبان دست‌اندرکاران

در آغاز این هفته، در دفتر پایگاه جهانی نقش‌جهان نشستی با حضور رسانه‌گَران، معاون اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، مدیر پایگاه جهانی میدان نقش‌جهان و همچنین مشاور رسانه‌ایِ اداره‌ی کل میراث فرهنگی استان برگزار شد، تا دست‌اندرکاران گزارشی از حالِ این روزهای گنبد شیخ‌لطف‌الله ارائه بدهند. در آغاز این نشست، علی‌محمد فصیحی، مشاور رسانه‌ایِ اداره‌ی کل میراث فرهنگی استان اصفهان، با بیان این که هدف از نشستِ یادشده، رفع ابهامات و ارائه‌ی گزارشی از روند مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله بوده، مدعی شده: «این مرمت آن‌قدر خوب و قوی انجام گرفته که نیاز دیدیم در خصوص آن شفاف‌سازی انجام پذیرد».

ناصر طاهری، معاون اداره‌ی کل میراث فرهنگی استان نیز گفته: این پروژه شاید از معدود پروژه‌هایی است که ما کاملاً مرمتی یعنی کاملاً با حساسیت‌های اصول مرمت در یک بنای تاریخی با آن برخورد کردیم. گنبد مسجد شیخ لطف‌الله از بناهایی بود که ما قبل از ریزش کاشی‌هایش پیش‌دستی کردیم و وارد مرمتش شدیم. این پروژه کاملاً با برنامه و علمی پیش رفت و همۀ ما چون می‌دانستیم کاری کاملاً علمی در حال انجام است اصلاً نگران انتقادات نبودیم. با هر کاری وقتی شفاف و روشن برخورد شود قطعاً نظرات همسوی مخاطبان را خواهد داشت اما اگر واقعاً نیاز باشد کار دیگری انجام دهیم حتماً این کار را خواهیم کرد.

فریبا خطابخش، مدیر پایگاه جهانی میدان نقش‌جهان نیز با بیان این که در این مدت که مسئولیت پایگاه را به عهده داشته، حساسیت خاصی روی تک‌تک مرمت‌ها داشته است، تصریح کرده: در خصوص انتخاب پیمانکار پروژه‌های ثبت جهانی حتماً باید ما با مدیریت پایگاه ثبت جهانی هماهنگ باشیم و درباره گنبد مسجد شیخ لطف‌الله هم این همکاری وجود داشت؛ ضمن اینکه معاون میراث فرهنگی کشور هم حتماً باید در جریان پروژه باشند و ما گزارش کامل را قبل از شروع، ارائه می‌دهیم و عملیات این پروژه مورد تائید بوده است.

پیشنهاد می‌کنیم مشروح این گزارش را در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه بخوانید.
با کلیک بر روی تصویر زیر، این گزارش مبسوط در دسترس شما خواهد بود:
با کلیک بر روی تصویر، گزارش «حالِ این روزهای گنبد شیخ‌لطف‌الله، از زبان دست‌اندرکاران»،
در دسترس شما خواهد بود.


  منبع : واحد تحریریه و تأمین محتوای وبگاه
  10:00   یکشنبه 10 آذر 1398  
 نظرات