اخبار   
 

 جشن ثبت جهانی باغ‌ شاهزاده ماهان برگزار می‌شود

سرپرست اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری جشن بزرگ باغ شاهزاده ماهان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور خبر داد...

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 'هادی ایرانمنش' روز سه شنبه گفت: این جشن با حضور مقامات عالی ‌رتبه کشوری و استانی در محل باغ شاهزاده ماهان برگزار خواهد شد.
وی بابیان اینکه باغ ‌های تاریخی نمادی از معماری کهن ایران زمین در دنیای اسلام و جهان به شمار می‌رود، افزود: امید است با ثبت جهانی باغ شاهزاده سایر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان بیش از گذشته به جهانیان شناسانده شود.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، سی‌ تیرماه را با شکوه‌ترین روز برای دیار کریمان دانست و افزود: لحظه به لحظه این جشن جهانی در صفحات این باغ تاریخی حک خواهد شد.
باغ شازده (شاهزاده) یکی از زیباترین باغ‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود. این باغ در حدود 4 کیلومتری شهر ماهان و در دامنه کوه‌های تیگران واقع شده و مربوط به اواخر دوره قاجاریه است.
  منبع : ایرنا
  11:10   چهارشنبه 29 تیر 1390  
 نظرات