اخبار   
 

 پیشرفت کار پاویون‌های شرکت کننده در اکسپو میلان 2015

مهندسان و معماران سراسر دنیا این روزها در میلان ایتالیا مشغول اجرای پایون‌های خود هستند که برخی از این پایون‌ها در حال تکمیل است...

پیشرفت کار پاویون‌های شرکت کننده در اکسپو میلان 2015

مهندسان و معماران سراسر دنیا این روزها در میلان ایتالیا مشغول اجرای پایون‌های خود هستند که برخی از این پایون‌ها در حال تکمیل است.



طراحان و معماران در میلان ایتالیا مشغول هستند تا پاویون‌های خود را در سایت نمایشگاه به اجرا در آورند. عکس‌های زیر مراحل پیشرفت کار را نشان می‌‎دهد. پاویون وانکه از دانیل لیبسکیند با متریال کاشی مانندی که خود تمیز شونده نیز هست یکی از پایون‌هایی است که در حال تکمیل است. عکس دیگر پایون دود خوردن ایتالیا را نشان می‌دهد که در حال اجرا است.



پاویون ژاپن



پاویون موناکو



پاویون دانیل لیبسکیند

با افتتاح این جشنواره‌ جهانی در کمتر از یک ماه دیگر در میلان، برای یک دوره شش ماهه، این پاویون ها تبدیل به ویترین های جهانی برای مطالعه موضوعی پیرامون مواد غذایی خواهد بود. بیش از 140 کشور در این المپیک فرهنگی جهانی شرکت خواهند کرد.

شعار اکسپو 2015 میلان حال و آینده بشریت و زمین است و در پی آن است تا به این پرسش که چگونه با احترام به زمین و تعادل آن قادر خواهیم بود غذایی سالم خود را تامین کرده و همگان نیز سیر شویم؟ پاسخ دهد. این پرسش بنیادین به نظر آسان می آید اما با توجه روند تخریب جنگل ها، تک محصولی کردن زمین ها، خشکاندن مرداب ها و مصرف بی رویه منابع و انرژی، گرم شدن زمین و مواجهه با بحران آب پاسخ دادن به این پرسش بسیار بسیار پیچیده می نماید. نوآوری های جدید در معماری برای رسیدن به یک معماری پایدار با متریال هایی که هر چه کمتر به زمین آسیب بزند، همچنین فن آوری های جدید مهندسی موضوع مهم این نمایشگاه است.

امسال ایران نیز در این نمایشگاه شرکت دارد که به زودی به اجرای پایون خود که توسط کامران صفامنش طراحی شده است خواهد پرداخت.

  منبع : هنرآنلاین
  13:12   دوشنبه 24 فروردین 1394  
 نظرات