اخبار   
 

 مردم در مرمت خانه های تاریخی مشارکت کنند

عضو شورای اسلامی شهراصفهان با بیان اینکه برخی بناهای تاریخی این کلان شهر در معرض آسیب و در حال تخریب می باشد، گفت: لازم است با در نظر گرفتن تسهیلاتی شهروندان در بازسازی ابنیه و خانه های تاریخی مشارکت کنند به طوری که زندگی در این خانه ها باعث افتخار و ارزش باشد...

به گزارش ایمنا، علیرضا نصر با بیان این مطلب افزود:در سال گذشته نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شورای شهر حضور یافته و گزارشی در خصوص بناهای تاریخی اصفهان ارائه کردند همچنین اعضای شورای شهر هشدارهایی در خصوص تخریب آثار تاریخی دادند و تصمیماتی در این جلسه برای حفظ این ابنیه و به حداقل رساندن خسارات وارده به این بناها در نظر گرفته شد.
وی با تاکید بر این که وضعیت خانه های تاریخی اصفهان نیاز به بررسی مجدد دارد اذعان داشت: بر این اساس مرمت و بهسازی این ابنیه اولویت بندی شود.
وی معتقد است:نباید نسبت به تاریخ اصفهان به عنوان شهری با قدمت بالا بی توجهی شود، چرا که ظرفیت های میراثی این شهربیشتر از کلان شهرهای ایران می باشد. عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه توجه به اصفهان به عنوان شهری که مرکز تمدن است بسیار حائز اهمیت می باشد ادامه داد: هم اکنون شاهد تخریب برخی آثار و بنای تاریخی در اصفهان هستیم که از آن جمله می توان به تخریب بنای تاریخی به عنوان خانه نواب صفوی اشاره کرد که لازم است از تخریب این گونه خانه ها با تدابیر ویژه جلویگیری شود.
وی مشارکت مردم را بازسازی و نوسازی ابنیه تاریخی مهم خواند و تصریح کرد:مسوولان باید شرایطی در محدوده خانه های تاریخی ایجاد کنند تا از لحاظ تردد و تسهیل در دسترسی ها جهت زندگی در این خانه ها فراهم شود .
نصر با تاکید بر این که لازم است از آثار تاریخی اصفهان به عنوان دارای ارزشمند این شهر حفظ و حراست شود گفت: امید است با همگرایی و همفکری نمایندگان سازمان میراث فرهنگی و شورای شهر از این دارایی های با ارزش حفاظت گردد.
  منبع : ایمنا
  13:13   چهارشنبه 19 مرداد 1390  
 نظرات