اخبار   
 

 در پاریس برجی با توانایی پراکندن دانه‌های گیاهان ساخته شد

برج تنوع زیستی «M۶B۲» را که در کرانه‌ی جنوبی رودخانه‌ی «سن» ساخته شده، از همه‌جای شهر می‌توان دید. به گزارش «منتال‌فلاس»، این برج تنوع زیستی با نمایی درخشان از جنس تیتانیوم با بلندیِ نزدیک به ۵۰ متر، کمک می کند این منطقه از پاریس سبزتر از دیگر جاها باشد ...

در پاریس برجی با توانایی پراکندن دانه‌های گیاهان ساخته شد

برج تنوع زیستی «M۶B۲» را که در کرانه‌ی جنوبی رودخانه‌ی «سن» ساخته شده، از همه‌جای شهر می‌توان دید. به گزارش «منتال‌فلاس»، این برج تنوع زیستی با نمایی درخشان از جنس تیتانیوم با بلندیِ نزدیک به ۵۰ متر، کمک می کند این منطقه از پاریس سبزتر از دیگر جاها باشد.

شرکت فرانسوی« ادوارد فرانسوا» این سازه بلند را در راستای حفظ محیط زیست طراحی کرده است. نمای خارجی ساختمان را توری فولاد ضد آب در برگرفته که به عنوان داربست عمل می کند. به این ترتیب شاخه های درختان تاک و گیاهان مختلف می توانند تا طبقه شانزدهم ساختمان بالا بروند.

نکته جالب آن که با وزش هر نسیم در اطراف این برج، دانه های گیاهان روییده بر ساختمان در سراسر شهر پراکنده می شوند.

پشت تور فولادی، پانل های تیتانیومی قرار دارند که نور خورشید را با هاله ای درخشان منعکس می کنند. این فلز در نور دهی مختلف، طیف رنگی مختلفی از زرد گرفته تا سبز تیره را در ساعات مختلف روز بر ساختمان های اطراف می پراکند.

اکنون مدتی است که فرهنگ شهرنشینی سبز در پایتخت فرانسه محبوب شده است. در تابستان امسال قانونگذاران این کشور لایحه ای را تصویب کردند که به ساکنان اجازه می دهد روی حصارها، دیوراها و سقف خانه ها، باغچه های کوچک بسازند.

با این وجود جزییات این اقدامات درخصوص نقشی که ساختمان های بلند می توانند در حفظ محیط زیست استفاده کنند، کاملا مشخص نشده است. به هرحال برج ادوارد فرانسوا نشان دهنده خلاقیت بی حد و مرز برای طراحی یک ساختمان سبز است که می تواند در آینده هم پایدار باشد.

example-image
  منبع : خبرگزاری مهر
  15:18   دوشنبه 1 آذر 1395  
 نظرات