اخبار   
 

 موزه‌ی لوور ابوظبی؛ واپسین گام‌ها تا مقصد

بهره‌برداری از پروژه‌ی جنجالی شعبه‌ی موزه‌ی لوور امارات متحد عربی در ابوظبی، به گفته‌ی دست‌اندرکاران پروژه، نیمه‌ی دوم امسال جامه‌ی تحقق می‌پوشد. این تازه‌ترین اظهارنظر یک مقام رسمی از تکمیل و بهره‌برداریِ یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ی اماراتی‌ها برای گسترش تسلطشان بر اوضاع هنریِ خاورمیانه است ...

موزه‌ی لوور ابوظبی؛ واپسین گام‌ها تا مقصد

بهره‌برداری از پروژه‌ی جنجالی شعبه‌ی موزه‌ی لوور امارات متحد عربی در ابوظبی، به گفته‌ی دست‌اندرکاران پروژه، نیمه‌ی دوم امسال جامه‌ی تحقق می‌پوشد. این تازه‌ترین اظهارنظر یک مقام رسمی از تکمیل و بهره‌برداریِ یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ی اماراتی‌ها برای گسترش تسلطشان بر اوضاع هنریِ خاورمیانه است.

علی ماجد منصوری، رییس توسعه گردشگری و سرمایه گذاری ابوظبی طی خبری که در در "رویترز" منتشر شده، اینکه ظرافت منبت کاری‌های به کار رفته در گنبد این بنا بسیار زمان بر بوده را در کنار تأمین اعتبار این پروژه از دلایل تأخیر در افتتاح پروژه ای شده که طی این سال‌ها جنجال‌های زیادی را هم به همراه داشته است.

در هر صورت حالا وبسایت این موزه هم افتتاح این موزه را در آینده نزدیک مژده می‌دهند؛ پروژه‌ای که توسط ژان نوول معمار مشهور فرانسوی و در وسعتی در حدود ۲۴،۰۰۰ متر مربع طراحی شده و قرار است پلی بین هنر شرق و غرب باشد.

لوور ابوظبی قرار بود در سال ۲۰۱۵ افتتاح شود. موزه ای که طراحی آن در سال ۲۰۰۷ و عملیات ساختش موزه در نیمه نخست ۲۰۱۳ آغاز شده است.

example-image
example-image

علاوه بر لوور فرانسه، شعبه ای از موزه گوگنهایم نیویورک نیز در ابوظبی ساخته خواهد شد.موزه گوگنهایم از معروف‌ترین موزه‌های جهان در شهر بیلبائوو اسپانیا علاوه بر ابوظبی، دارای شعبه‌هایی در نیویورک، ونیز و برلین نیز هست.

قرار است این دو موزه جدید در جزیره السعدیات در ساحل شهر بندری ابوظبی و در چارچوب طرحی فرهنگی به ارزش ۲۷ میلیارد دلار ساخته شوند. این طرح شامل ساخت زمین گلف و دیگر پروژه‌های فرهنگی از جمله "موزه ملی" "تئاتر ملی و هنرها" نیز می‌شود.

رویترز می‌نویسد: توسعه جزیره السعدیات یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های فرهنگی در خاورمیانه است اما در سال گذشته میلادی بیش از ۱۳۰ هنرمند گفتند که در اعتراض به سوء استفاده از کارگران خارجی در امارات، شعبه موزه گوگنهایم در این جزیره را تحریم می‌کنند.

موزه لوور ابوظبی قرار است در سال ۲۰۱۵ افتتاح شود.مقامات اماراتی گفته‌اند در این موزه آثار تاریخی این کشور و دیگر کشورهای جهان به نمایش درخواهد آمد.
موزه لوور ابوظبی براساس قراردادی میان مقامات ابوظبی ، دولت فرانسه و موزه لوور پاریس ، ساخته می‌شود.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  12:36   سه شنبه 14 اردیبهشت 1395  
 نظرات