اخبار   
 

 تجمع اعتراضی معماران مقابل سازمان نظام مهندسی البرز جهت احقاق حقوق قانونی

روز شنبه ششم اردیبهشت تجمع اعتراضی از طرف مهندسان معمار استان البرز، مقابل دفتر سازمان نظام مهندسی این استان برگزار شد...

تجمع اعتراضی معماران مقابل سازمان نظام مهندسی البرز جهت احقاق حقوق قانونی

روز شنبه ششم اردیبهشت تجمع اعتراضی از طرف مهندسان معمار استان البرز، مقابل دفتر سازمان نظام مهندسی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معماری نیوز، در این تجمع معترضان از هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خواستار احقاق حقوق معوقه مهندسان معمار و ایجاد بستر مناسب جهت تحقق خدمات مهندسی معماری در راستای اعتلاء کیفیت ساخت در سطح استان شدند.

آنان با انتشار بیانیه ای خواستار رسیدگی به کارشکنی ها و تخلفات هیئت مدیره وقت شدند.



به گزارش معماری نیوز در متن این بیانیه آمده است:

به نام معمار هستی

سالها دل طلب جام جم از ما می کرد
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

با توجه به اینکه از پیگیری های متعدد مهندسان معمار کرج و درخواست های متعدد کتبی و مذاکرات شفاهی با هیات مدیره قبلی و فعلی سازمان نظام مهندسی البرز جهت اجرایی شدن تمامی متن قانون نظام مهندسی بدون هیچگونه تفسیر و تعبیر بیش از دو سال می گذرد، متاسفانه هیچ گونه تصمیم و برنامه ریزی در جهت تحقق نص صریح قانون نظام مهندسی برای مهندسان معمار که بخشی از وظایف اصلی هیات مدیره استان بعنوان نمایندگان مهندسان در اجرای قانون می باشد، نشده است.

حال این جمع با حضور در دفتر ریاست سازمان نظام مهندسی البرز برای بار آخر خواستار به اجرا درآمدن بند به بند قانون نظام مهندسی برای مهندسان معمار می باشیم و اعتراض خود را از تمامی کارشکنی ها ، کج فهمی ها و تخلفات هیات مدیره وقت اعلام می داریم.

1- هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز؛ نسبت به اصلاح تعرفه طراحی مهندسان معمارکه از سال 92 ده درصد آن به مهندسان محاسب عمران تخصیص یافته است اقدام نمایید.

این اقدام کاملا غیر قانونی بوده و مصوبه آن بدون امضاء اعضای معمار هیات مدیره به تصویب رسیده است و همچنین طبق قانون، اختیار تغییر درصد تفکیک حق الزحمه مهندسان، خارج از اختیارات هیات مدیره است.

2- هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز؛ نسبت به اجرایی شدن نظارت معماری که از سال 90 به روش های متعدد توسط مهندسان معمار پیگیری گردیده، اقدام نمایید.

3- هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز؛ قانون نظام مهندسی، شرح خدمات نظارتی هر یک از رشته های مهندسی را ملاک تعیین میزان درصد حق الزحمه آنها قرار داده و هر گونه تعبیر و دلیل جهت تغییر این درصدها غیرقانونی و خارج از اختیارات هیات مدیره می باشد.

جهت تحقق کامل خدمات ناظران معمار مطابق قوانین نظام مهندسی نسبت به تامین درصد تعیین شده در قانون اقدام نمایید. این نسب بطور مثال 36درصد از کل تعرفه نظارت برای مهندسان معمار در پایه 3 می باشد.

4- هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز؛ طبق قانون نظام مهندسی، مهندسان ناظر در چهار رشته نیازمند به یک مهندس هماهنگ کننده بمنظور هماهنگی آنها در فصل مشترک وظایفشان می باشند.

جهت ارتقاء کیفیت نظارت در ساخت نسبت به الزام حضور مهندس ناظر هماهنگ کننده در پروژه ها اقدام نمایید. لازم به ذکر است مطابق متن صریح قانون سمت هماهنگ کننده بجز در ساختمان های گروه الف، بر عهده مهندسان معمار می باشد.

5- هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز؛ نسبت به تغییر رویه شهرداری ها در ارائه مجوزهای ساختمانی که اکثریت آنها بر اساس نقشه هایی که ملاک اجرای کارفرمایان نیست صادر می گردد، اقدام مکفی نموده و یا ترتیباتی اتخاذ نمایید با توجه به زمان و هزینه های بیهوده جهت کنترل این نقشه های باطله، نقشه های اجر ایی توسط بخش کنترل سازمان بررسی گردیده و از این چرخه معیوب خارج شویم.

شنبه -ششم اردیبهشت ماه نود و سه





* سایت خبری معماری نیوز ضمن اینکه پیگیری بیشتر این موضوع را حق رسانه ای خود می داند، آمادگی دارد جوابیه احتمالی و توضیحات این سازمان را نیز جهت روشن شدن بیشتر واقعیت ها، منتشر نماید.

  منبع : معماری نیوز
  15:00   دوشنبه 8 اردیبهشت 1393  
 نظرات    
 
پارسا زرین 21:04 دوشنبه 8 اردیبهشت 1393
0
 پارسا زرین
کمتر از یک سال سپری شد و اکنون بسیار خشنودم که نهال این آگاهی در اندیشه دیگر همکارانمان نیز به بار نشست:
http://parsazarrin.iiiwe.com/architecture_or_civil_the_question_is/
http://www.iiiwe.com/news/public/first_victim_architecture_engineering_projects/
م افتخاری 09:11 سه شنبه 9 اردیبهشت 1393
0
 م افتخاری
جالب است
غلامرضا رزمگیر 17:40 شنبه 13 اردیبهشت 1393
0
 غلامرضا  رزمگیر
جالب است