اخبار   
 

 انتقاد از معماری مسکن مهر

در اجرای مسکن مهر اصلا معماری وجود ندارد. یک سری ساختمان هایی ساخته شده است دارای هیچ ضابطه مطلوبی هم نیست و این نوع ساخت و ساز مبتذل ترین روش خانه سازی در کشور است...


دکتر فلامکی چهره ماندگار معماری ایران در خصوص معماری اسلامی ایرانی گفت: متاسفانه امروزه شاهد ساخت برج های در کشور هستیم که با فرهنگ ودین ما هیچ گونه هماهنگی ندارد و تنها با مشاهده این ساختمان ها متوجه معماری وارداتی از سوی کشور های اروپایی می شویم.

دکتر فلامکی در ارتباط با معماری موجود در کشور گفت: در حال حاضر تمام معماری هایی که بوجود می آوریم تابع مقررات وضع شده ساختمان است اما متاسفانه هیچ یک از ساختمان ها، دارای مولفه معماری اسلامی نیست.

وی در ارتباط با بناهای موجود در کشور افزود: اینکه سازنده یک بنا مسلمان باشدمنوط به احداث معماری اسلامی نمی شود. به عنوان مثال می توان به ساختمان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. ساختمانی که از مهمترین ساختمان موجود در کشور است اما متاسفانه هیچ یک از المانهای معماری اسلامی در آن رعایت نشده است.

چهره ماندگار معماری در ادامه بیان کرد: دین مبین اسلام هرگز دستوری را برای معماری تعریف نکرده است و معمار اندیشه خود را نمی تواند معطوف به زمان و مکان کند. وی در پاسخ به این سوال که درایران با توجه به اینکه یک کشور اسلامی هستیم، تا چه میزان شاهد معماری اسلامی هستیم، افزود: متاسفانه در کشور اصلا معماری اسلامی نداریم. تنها با مشاهده خیابان های شمال تهران متوجه معماری می شویم که چه در داخل، چه در بیرون این ساختمان ربطی به اسلام وجود ندارد. معماری یک دانش است و معماربا ظرافت ودقت عمل می کند.

دکتر فلامکی در ارتباط با معماری مسکن های مهر بیان کرد: در اجرای این پروژه اصلا معماری وجود ندارد. یک سری ساختمان هایی ساخته شده است دارای هیچ ضابطه مطلوبی هم نیست و این نوع ساخت و ساز مبتذل ترین روش خانه سازی در کشور است. اگر روزی بخواهیم به دین خود توهین کنیم به این سازه ها، لقب اسلامی خواهیم داد.
  منبع : ارسال شده توسط محمدمدرس نیا
  10:30   دوشنبه 4 شهریور 1392  
 نظرات    
 
مجید صابر 21:54 دوشنبه 4 شهریور 1392
0
 مجید صابر
کاملا موافقم ،
مهدی ناطقی 10:39 پنجشنبه 7 شهریور 1392
2
 مهدی ناطقی
جای بسی شگفتی است که ناگهان همه ، پس از 8 سال از خواب بیدار شده اند و فریاد وای بر من سر داده اند و آقایان در این 8 سال کجا بودید ؟ چرا هیچ کس از ابتدا در مقابل این طرحها نایستاد ؟ نوشداروی پس ار مرگ سهراب به چه کار می آید ؟ حال که سرمایه های این مملکت به باد رفته است فریاد شما چه چیزی را حل می کند ؟
اما یک سوال درباره معماری ایرانی-اسلامی ؟ اصلا این معماری چیست ؟ از کجا آمده ؟ اعراب کع معماری نداشته اند که آن را همراه با اسلام صادر کنند ؟ این معماری ایرانی است که اسلام را در خود پذیرا شده است .
آیا بازگشت به چندصد سال قبل ، این همه شوق و ذوق دارد ؟ کاش آقایان اساتید با درک عمیقی که از معماری ایران اسلامی دارند ، آن را همراه با موج معماری نوی جهان کنند . با استفاده از تکنولوژی ، مفاهیم و تمام محسناتی که معماری غرب دارد و بدون استفاده از مضرات آن تا دیگر شاهد ساخت شاهکارهایی مانند غرفه ایران در اکپو چین نباشم . ( به امید سربلندی همه مهندسان ایران زمین )