اخبار   
 

 آگهی فروش دژ تاریخی ۳۰۰ساله در سایت «دیوار»

دژ تاریخی روستای «لاو» از بخش مرکزی شهرستان مبارکه در استان اصفهان، برای فروش در وبگاه «دیوار» آگهی شد. قدمت این قلعه به دوره‌ی میان دوره‌های صفویه و قاجار می‌رسد. در متن آگهی فروش این دژ تاریخی آمده: خریدار امکان استفاده از امتیاز آب و برق و وام ۱.۵میلیارد تومانی برای این قلعه را دارد و به خریدار احتمالی پیشنهاد می‌کند که از آن برای ایجاد یک میهمان‌خانه‌ی سنتی، تالار پذیرایی، قهوه‌خانه‌ی سنتی یا باغ/ویلا استفاده کند ...

آگهی فروش دژ تاریخی ۳۰۰ساله در سایت «دیوار»

دژ تاریخی روستای «لاو» از بخش مرکزی شهرستان مبارکه در استان اصفهان، برای فروش در وبگاه «دیوار» آگهی شد. قدمت این قلعه به دوره‌ی میان دوره‌های صفویه و قاجار می‌رسد. در متن آگهی فروش این دژ تاریخی آمده: خریدار امکان استفاده از امتیاز آب و برق و وام ۱.۵میلیارد تومانی برای این قلعه را دارد و به خریدار احتمالی پیشنهاد می‌کند که از آن برای ایجاد یک میهمان‌خانه‌ی سنتی، تالار پذیرایی، قهوه‌خانه‌ی سنتی یا باغ/ویلا استفاده کند.

قلعه تاریخی در روستا لاو و بخش مرکزی شهرستان مبارکه اصفهان قرار دارد و مساحت آن حدود ۳۶۰۰ متر و قدمت آن مربوط به دوره میان دوره صفویه و قاجار است.”

پیگیری‌ها خبر از آن دارد که آگهی دیگری با ذکر قیمت و تلفن تماس نیز در سایت lenjanniaz.ir برای فروش همین قلعه تاریخی ثبت شده!

این قلعه تاریخی در روستای لاو در بخش مرکزی شهر مبارکه واقع گردیده و مساحت آن حدود ۳۶۰۰ متر مربع و قدمت آن مربوط به دوره قاجار است. قسمت‌هایی ازآن دارای سکنه و بخش عمده آن بصورت متروکه می‌باشد. متاسفانه این قلعه تاریخی بدست عوامل طبیعی در حال تخریب است و نیاز به مرمت اضطراری دارد، لازم بذکر است حدود ده سال پیش مقداری اشیا عتیقه توسط اهالی در این مکان کشف و مورد سرقت قرار گرفت. بدلیل بافت تاریخی روستای لاو، در صورت مرمت این قلعه و تبدیل آن به یک میهمان خانه سنتی این مکان می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد.

با کلیک بر روی هر یک از دو تصویر بالا، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  15:06   چهارشنبه 10 مرداد 1397  
 نظرات