اخبار   
 

 نشست زمین در میدان قیام تهران، جان دو شهروند را گرفت

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، ریزش دیواره‌ی چاه در داخل تونل متروی ایستگاه میدان «قیام» تهران، به کشته شدنِ آتش‌نشانی انجامید که برای نجات یک کارگر افغان مدفون‌شده در زیر آوار، به درون حفره‌ی ایجادشده رفته بود ...

نشست زمین در میدان قیام تهران، جان دو شهروند را گرفت

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، ریزش دیواره‌ی چاه در داخل تونل متروی ایستگاه میدان «قیام» تهران، به کشته شدنِ آتش‌نشانی انجامید که برای نجات یک کارگر افغان مدفون‌شده در زیر آوار، به درون حفره‌ی ایجادشده رفته بود.

حسن عباسی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه بر اثر ریزش دیواره چاه در داخل تونل مترو ایستگاه قیام رخ داد که یک آتش نشان و یک کارگر جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز گفت: حادثه خیابان قیام ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه صبح امروز با اعلام خبر ریزش چاه در تونل مترو قیام به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان سه ایستگاه در کمتر از ۴ دقیقه از زمان اعلام حادثه به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد به دلیل ریزش چاه در نزدیکی تونل ایستگاه مترو قیام، کارگری داخل چاه گرفتار شده است. با اعلام این حادثه یکی از آتش نشانان به نام شهید مهدی حاجی‌پور، ۳۴ ساله داخل چاه شد که به یک باره دیواره چاه به دلیل سستی بار دیگر ریزش کرد. آتش نشانان حاضر در محل حادثه بلافاصله اقدامات امدادی برای بیرون آوردن همکارمان را در دستور کار قرار دادند اما متاسفانه علیرغم تلاش پزشکان و امدادگران اورژانس مهدی حاجی‌پور به درجه رفیع شهادت نائل شد.



ملکی با اعلام این که دیواره چاه همچنان ریزش دارد، افزود: پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان سرانجام ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) موفق به کشف جسد کارگر ۲۱ساله شدند و پس از آن عملیات جست وجو در ساعت یک بامداد پایان یافت.

وی گفت: مراسم تشییع پیکر شهید مهدی حاجی‌پور که از آتش نشانان باسابقه سازمان آتش نشانی است و ۹ سال در سازمان فعالیت داشته متعاقباً اعلام می شود.

این حادثه‌ی تلخ غروب روز دوشنبه در حالی رخ داد که شنبه‌ی همین هفته سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران به رسانه‌ها گفته بود خیابان قیام نشست نکرده است و کارگاه مترو در این منطقه سالم است. جلال ملکی روز شنبه ضمن تکذیب خبر نشست زمین در میدان قیام و فروریختن کارگاه مترو در این منطقه افزوده بود: در ضلع شرقی میدان قیام کارگران در مجاورت کارگاه مترو متوجه شدند که در سطح آسفالت خیابان تغییراتی به وجود آمده و اصطلاحاً زمین شکم داده است. وی اضافه کرده بود: بلافاصله یک تیم آتش‌نشانی به محل اعزام شد و ضلع شرقی میدان قیام را مسدود کردند تا ماشین سنگین از آن محل عبور نکند. سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران رزو شنبه همچنین تصریح کرده بود: کارگران در حال برداشتن رویه‌ی آسفالت هستند تا هر مشکلی را که هست، برطرف کنند و تا ساعاتی دیگر گذر یادشده باز می‌شود و تردد رویه‌ی عادی خود را بازمی‌یابد.

example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image example-image

ـ این خبر ویژه با بهره‌گیری از خبرهای خبرگزاری‌های مهر، ایرنا و آنا و
گزارش تصویری خبرگزاری میزان تنظیم شده است:

■ آخرین جزئیات حادثه‌ی مرگبار در تونل مترو قیام
■ مرگ یک آتش‌نشان در حادثه‌ی متروی قیام
■ جسد کارگر حادثه‌ی میدان قیام پیدا شد
■ ریزش تونل متروی قیام
■ ملکی به آنا خبر داد : متروی قیام نشست نکرده است /
ایمن‌سازی برای جلوگیری از ریزش تونل متروی قیام


ـ یکپارچه‌سازی و آماده‌سازی :
■ واحد تأمین محتوا و تحریریه‌ی iiiwe


  منبع : خبرگزاری‌های مهر، ایرنا و میزان
  14:27   سه شنبه 20 مهر 1395  
 نظرات