اخبار   
 

 هر ۲ ثانیه یک ابتلا، هر ۴ دقیقه یک مرگ

آمار درگذشتگان کرونا به فاصله‌ی یک شبانه‌روز باز هم رو به افزایش رفت. بر پایه‌ی گزارش وزارت بهداشت، در شبانه‌روز ۱۴ تا ۱۵ مرداد، ۴۵۸ مبتلای کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داده‌اند که این عدد نسبت به قربانیانِ شبانه‌روز ۱۳ تا ۱۴ مرداد، ۵ تن بیش‌تر بود و به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های هشدار‌دهنده‌ی معاون کل وزارت بهداشت درباره‌ی رسیدن به مرز ۶۰۰ تا ۸۰۰ مرگ در روز، چندان دور و بعید نیست ...

هر ۲ ثانیه یک ابتلا، هر ۴ دقیقه یک مرگ
شمار قربانیان کرونا در ایران رو به افزایش است


آمار درگذشتگان کرونا به فاصله‌ی یک شبانه‌روز باز هم رو به افزایش رفت. بر پایه‌ی گزارش وزارت بهداشت، در شبانه‌روز ۱۴ تا ۱۵ مرداد، ۴۵۸ مبتلای کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داده‌اند که این عدد نسبت به قربانیانِ شبانه‌روز ۱۳ تا ۱۴ مرداد، ۵ تن بیش‌تر بود و به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌های هشدار‌دهنده‌ی معاون کل وزارت بهداشت درباره‌ی رسیدن به مرز ۶۰۰ تا ۸۰۰ مرگ در روز، چندان دور و بعید نیست.

بنا به این گزارش، در این شبانه‌روز با فوت ۴۵۸ مبتلای کرونا، مجموع فوتی‌های این بیماری ویروسی در کشور به ۹۳ هزار و ۸۶ نفر افزایش یافت و در همین بازه زمانی، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنها بستری شدند و تعداد کل مبتلایان هم به ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر افزایش یافت. در حالی که طبق گزارش وزارت بهداشت تاکنون سه میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ناهمخوانی تعداد بهبودیافتگان با ابتلای جدید روزانه و اختلاف معنا‌دار این عدد، از نگرانی‌های جدی مسوولان وزارت بهداشت است علاوه بر اینکه تعداد بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه در شبانه‌روز ۱۴ تا ۱۵ مرداد (۶۲۷۹ نفر و ۱۰۹ نفر بیشتر از تعداد بستری‌های ICU در شبانه‌روز ۱۳ تا ۱۴ مرداد) هم نشان می‌دهد که تعداد فوت قطعا در روزهای آتی افزایش خواهد یافت چنانکه طی ماه‌های قبل، اعضای ستاد علمی کرونا هشدار داده بودند که از مجموع بستری‌های بخش مراقبت‌های ویژه به ‌طور معمول، حدود ۵۰درصد فوت خواهند کرد. مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا با تعطیلی دو هفته‌ای کشور حالا نشان می‌دهد که بار سنگین این همه مرگ و ابتلا که با وجود افزایش آمار واکسیناسیون روزانه، همچنان سیر تصاعدی دارد، نتیجه محتوم بی‌توجهی‌های برخی مسوولان به سخت‌گیری در اجرای مقرراتی است که خود تصویب کرده بودند و حالا تزریق واکسن کرونا نوشداروی پس از مرگ سهراب است، چراکه حتی معلوم نیست چه جمعیتی از کشور در مواجهه با «دلتا» آلوده و تبدیل به ناقلان خاموش شده‌اند چنانکه چند روز قبل هم مسوولان حوزه سلامت هشدار دادند که حدود ۸۰درصد از ناقلان دلتا، بدون علامت هستند.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : روزنامه‌ی «اعتماد»
  11:16   شنبه 16 مرداد 1400  
 نظرات