اخبار   
 

 ادامه‌ی روند افزایشی کرونا در کشور / ۵ استان در صدر موارد بستری کووید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور در هفته‌ی دوم مردادماه همچنان ادامه دارد و این روند از قله‌ی خیز چهارم نیز بیش‌تر شده است. دکتر سیما لاری درباره‌ی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: روند بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا نیز همچنان افزایشی است و به بیش‌ترین میزان از آغاز همه‌گیری کووید۱۹ تاکنون رسیده است ...

ادامه‌ی روند افزایشی کرونا در کشور
۵ استان در صدر موارد بستری کووید


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کشور در هفته‌ی دوم مردادماه همچنان ادامه دارد و این روند از قله‌ی خیز چهارم نیز بیش‌تر شده است. دکتر سیما لاری درباره‌ی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: روند بیماران سرپایی با تست مثبت کرونا نیز همچنان افزایشی است و به بیش‌ترین میزان از آغاز همه‌گیری کووید۱۹ تاکنون رسیده است.

لاری ادامه داد: در هفته اخیر ۲۶ هزار و ۸۵۱ بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند و همچنین موارد سرپایی با تست مثبت کرونا در هفته اخیر ۲۰۵ هزار و ۲۹۴ نفر بوده است. وی تاکید کرد: بیشترین بروز هفتگی بیماران بستری با تست مثبت کرونا از هشتم تا چهاردهم مرداد ماه به ترتیب در استان‌های مازندران، ایلام، گلستان، گیلان و بوشهر بوده است. همچنین کمترین میزان بستری بیماران کرونا در استان سیستان و بلوچستان مشاهده شده است. لاری اظهار کرد: شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور و کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طرفی برگزاری مراسم عروسی و عزا در شرایط حاضر منجر به ادامه دار شدن وضعیت افزایشی سرپایی و بستری و همچنین موارد فوتی شده است. وی گفت: از همه هموطنان عزیزمان می‌خواهیم که موارد بهداشتی را جدی گرفته و از حضور در مکان‌های پرجمعیت خودداری کنند.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  10:53   شنبه 16 مرداد 1400  
 نظرات