اخبار   
 

 تصویر «گوگل پیکسل۲» لو رفت

به احتمال زیاد در چند ماه آینده شاهد رونمایی پیکسل‌های جدید گوگل خواهیم بود. اکنون نیز تصویری از پیکسل۲ گوگل به بیرون درز پیدا کرده است که بدنه‌ی این گوشی را از نمای جلو و پشت به نمایش گذاشته است. نخستین چیزی که در این تصویر توجه را به خود جلب می‌کند، نسبت زیاد حاشیه‌ی صفحه‌نمایش گوشی با بدنه است؛ چیزی که این روزها اصلاً صورت خوشی برای گوشی‌‌های پرچم‌دار ندارد ...

تصویر «گوگل پیکسل۲» لو رفت

شاهد درز تصویر تازه‌ای از «گوگل پیکسل۲» هستیم؛ و با کمال شگفتی، در این تصویر گوگل پیکسل۲ با صفحه‌نمایشی با حاشیه‌های ضخیم نسبت به بدنه‌ی گوشی به چشم می‌خورد. به احتمال زیاد در چند ماه آینده شاهد رونمایی پیکسل‌های جدید گوگل خواهیم بود. اکنون نیز تصویری از پیکسل۲ گوگل به بیرون درز پیدا کرده است که بدنه‌ی این گوشی را از نمای جلو و پشت به نمایش گذاشته است. نخستین چیزی که در این تصویر توجه را به خود جلب می‌کند، نسبت زیاد حاشیه‌ی صفحه‌نمایش گوشی با بدنه است؛ چیزی که این روزها اصلاً صورت خوشی برای گوشی‌‌های پرچم‌دار ندارد.

در گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶ شاهد صفحه‌نمایشی بسیار کم‌حاشیه هستیم. گلکسی نوت ۸ و آی‌فون ۸ نیز به احتمال بسیار زیاد از صفحه‌نمایشی با حاشیه کم نسبت به بدنه گوشی بهره خواهند گرفت. با این حساب اگر طراحی نهایی پیکسل ۲ واقعا همانند تصویر درز پیدا کرده از این گوشی باشد، می‌توان گفت گوگل قصد دارد راه خود را برود و زیاد دنبال این نیست که در طراحی صفحه‌نمایش پیکسل ۲ دنباله‌رو سایر گوشی‌های پرچمدار باشد.از طرف دیگر به این نکته نیز می‌توان اشاره کرد که گوگل اخیرا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی را تشویق به ساخت اپلیکیشن در ابعاد متفاوت‌تری از نسبت تصویر رایج ۱۶:۹ کرده است. با این حساب شاید این تصویری که از پیکسل ۲ به بیرون درز پیدا کرده، نسخه نهایی پیکسل ۲ گوگل نباشد.

چیز دیگری که در گوشی‌های هوشمند پرچمدار ۲۰۱۷ به چشم می‌خورد، حضور دوربین دوگانه است، گوشی Essential Phone، وان پلاس ۵، نوت ۸ و موتورولا Moto Z۲ Force همگی از گوشی‌هایی هستند که دوربین دوگانه در آنها حضور دارد. جالب اینجاست ایوان بلس به عنوان فردی که تصویر پیکسل ۲ را منتشر کرده است مدعی شده که از قرار معلوم در پیکسل ۲ خبری از دوربین دوگانه هم نیست. البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که در حال حاضر گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL بهترین دوربین را در بین گوشی‌های همراه دارند. دلیل این امر نیز استفاده گوگل از الگوریتم پردازش تصاویر در این گوشی‌‌ها است. با این حساب شاید گوگل ترجیح داده است در پیکسل‌های بعدی خود نیز به جای اینکه از دوربین دوگانه استفاده کند، الگوریتم پردازش تصاویر خود را بهینه‌تر کند.

  منبع : روزنامه‌ی دنیای اقتصاد
  18:18   یکشنبه 15 مرداد 1396  
 نظرات