اخبار   
 

 حذف تعارض منافع، شرایط بهتری را برای مهندسان رقم می‌زند

مقدمات برگزاری هشتمین دوره از انتخابات هیأت‌مدیره‌ی نظام مهندسی ساختمان مهرماه در استان‌های کشور در حال پیگیری و انجام است. در همین راستا، مدیران کل راه و شهرسازیِ استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه با اشاره به این که در دوره‌ی جدید، مهندسان از شرایط بهتری نسبت به دوره های گذشته برخوردار خواهند شد و اعتماد آن‌ها به سازمان نظام مهندسی افزایش پیدا می کند، به تشریح اقدامات انجام‌گرفته در زمینه‌ی انتخابات هشتم پرداخته‌اند ...

حذف تعارض منافع، شرایط بهتری را برای مهندسان رقم می‌زند
■ افزایش اعتماد مهندسان به هیأت‌مدیره‌ی هشتم نظام مهندسی


مقدمات برگزاری هشتمین دوره از انتخابات هیأت‌مدیره‌ی نظام مهندسی ساختمان مهرماه در استان‌های کشور در حال پیگیری و انجام است. در همین راستا، مدیران کل راه و شهرسازیِ استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه با اشاره به این که در دوره‌ی جدید، مهندسان از شرایط بهتری نسبت به دوره های گذشته برخوردار خواهند شد و اعتماد آن‌ها به سازمان نظام مهندسی افزایش پیدا می کند، به تشریح اقدامات انجام‌گرفته در زمینه‌ی انتخابات هشتم پرداخته‌اند.

نام‌نویسی ۳۰ نفر در انتخابات سیستان و بلوچستان

در همین راستا مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هیئت اجرایی هشتمین دوره از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی در این استان تشکیل شده و کار خود را شروع کرده است، گفت: شرایط ثبت نام کاندیداها را اعلام کردیم و در حال حاضر مهلت ثبت نام به پایان رسیده و منتظر هستیم تا روز انتخابات فرابرسد.

مسعود مالکی در گفت‌وگو با «صما» ادامه داد: تاکنون افرادی که قصد عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان را داشته اند، استقبال خوبی کرده اند و ۳۰ نفر در رشته های مختلف مهندسی کاندید انتخابات شده اند.

وی در خصوص برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش مشارکت مهندسان گفت: چه از طریق دستگاه های بخش دولتی و چه نهادهای بخش خصوصی که دارای مهندسان بیشتری هستند، اطلاع رسانی کافی برای این منظور صورت گرفته و همچنین از طریق جراید و رسانه ها اعلام شده است.

مالکی ادامه داد: حال باید ببینیم که شرایط مشارکت در روز انتخابات به چه صورت خواهد بود، اما آنچه مسلم است تمامی مهندسان در جریان هستند که انتخابات هیئت مدیره برگزار خواهد شد و امیدواریم که مشارکت خوبی انجام دهند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
حضور مهندسانِ پایه‌ی یک، حُسن دوره‌ی هشتم

این مسئول همچنین درباره تفاوت های این دوره از انتخابات با دوره های قبل گفت: در دوره های گذشته مهندسان پایه دو نیز می توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما حسن دوره هشتم این است که صرفا مهندسان پایه یک حضور دارند و خوشبختانه این گروه از مهندسان بالاترین تجارب را نسبت به سایر مهندسان دارند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر هر چقدر که شرایط مهندسان در هر رشته و شغلی، از یکنواختی بیشتری برخوردار باشد، طبیعتا سازمان هم رشد بیشتری پیدا می کند و اعضای سازمان هم اعتماد بیشتری به اعضای هیئت مدیره خواهند داشت و سازمان هم می تواند راحتتر به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.

افزایش اعتماد مهندسان به نظام مهندسی

مالکی در ادامه با اشاره به ویژگی های بارز هیئت مدیره های دوره هشتم نظام مهندسی گفت: امیدوار هستیم که موارد منفی احتمالی که در دوره های قبل به صورت احتمالی در برخی از هیئت مدیره ها وجود داشت، در دوره آینده یعنی دوره هشتم وجود نخواهد داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه در دوره هشتم اعتماد مهندسان به سازمان نظام مهندسی افزایش خواهد یافت، گفت: بنابراین اعضای سازمان همکاری با هیئت مدیره ها خواهند داشت.

وی افزود: اما از آنجایی که تعداد اعضای هیئت مدیره در استان ها بین ۵، ۹ و ۱۱ نفر است، طبیعی است که این تعداد محدود نمی توانند بدون مشارکت جمعیت چند هزار نفری مهندسان که اعضای سازمان را تشکیل می دهند، اهداف و امور سازمان را پیش ببرند. مگر اینکه این امر با مشارکت همه اعضای سازمان صورت بگیرد.

مالکی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مهندسان به این موضوع پی ببرند که افرادی که انتخاب می شوند، دیگر مشمول بحث تعارض منافع نمی شوند و صادقانه برای سازمان زحمت می کشند و کار می کنند، مسلم است که همکاری بسیار بیشتری با اعضای هیئت مدیره خواهند داشت.

نام‌نویسی ۴۵ نفر در انتخابات هیأت‌مدیره

در همین حال مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه روند انتخابات هشتمین دوره از انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی در این استان نیز مطابق با برنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی پیش می رود، گفت: در تاریخ مشخص شده و بر اساس مشخصات مورد اشاره، هیئت اجرایی و هیئت نظارت در استان انتخاب شده و تا به این لحظه کارهای خود را انجام داده و پیش برده اند.

شریفی در گفت‌وگو با «صما» با اعلام اینکه ۴۵ نفر در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان کرمانشاه کاندید شده اند، درخصوص برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش مشارکت مهندسان در انتخابات بیان کرد: در درجه اول خود مهندسان به اهمیت این موضوع پی برده اند و همچنین اطلاع رسانی دقیق و مناسبی باید در این زمینه انجام گیرد.

شرایط بهتر مهندسان در دوره‌ی جدید

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نحوه برگزاری انتخابات باید از شرایط مناسبتری برخوردار باشد، ادامه داد: از جمله اینکه مکان و زمان برگزاری این انتخابات باید مطلوب بوده و به طور کلی شرایط در خور شان و جایگاه مهندسان برای این انتخابات پیش بینی شود.

شریفی در پاسخ به اینکه انتخابات دوره هشتم با توجه به ابلاغیه های وزیر راه و شهرسازی، چه تفاوت هایی نسبت به دوره های گذشته دارد، گفت: به طور قطع در دوره جدید مهندسان از شرایط بهتر و مناسبتری برخوردار می شوند.

وی در پایان تصریح کرد: درواقع با توجه به حذف تعارض منافع و تدابیری که در این زمینه اندیشیده شده، در دوره هشتم به یقین شرایط برای انتخاب افراد مناسبتر و شایسته تر فراهم می شود.

  منبع : وبگاه صما
  18:30   سه شنبه 23 مرداد 1397  
 نظرات