اخبار   
 

 «اقدام ضدفسادِ آخوندی در نظام مهندسی، توسعه‌ی قانون‌مداری است»

عضو کمیسیون بهداشت و درمانِ مجلس گفت: آقای آخوندی با استناد به قانون که همه باید مطیع آن باشیم و در راستای توسعه‌ی قانون‌مداری گام برداریم، کارهای خوبی را آغاز کرده‌اند، که یکی از این اقدامات هم بحث مبارزه با فساد در سازمان نظام مهندسی ساختمان است ...

«اقدام ضدفسادِ آخوندی در نظام مهندسی، توسعه‌ی قانون‌مداری است»
■ «هیچ تخریب و فشاری آخوندی را از مسیر خود خارج نمی‌کند»


عضو کمیسیون بهداشت و درمانِ مجلس گفت: آقای آخوندی با استناد به قانون که همه باید مطیع آن باشیم و در راستای توسعه‌ی قانون‌مداری گام برداریم، کارهای خوبی را آغاز کرده‌اند، که یکی از این اقدامات هم بحث مبارزه با فساد در سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص بحث مبارزه با فساد و اقدام اخیر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مباحث مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: آقای دکتر آخوندی با توجه به استناد به قانون که همه باید مطیع آن و در راستای توسعه قانونمداری گام برداریم کارهای خوبی را شروع کرده‌اند که یکی از این اقدامات هم بحث نظام مهندسی بود.

وی افزود: هرچند که جامعه مهندسین در بخش‌های مختلف نگرانی‌هایی در این زمینه دارند اما اصل موضوع و برنامه آقای وزیر که معتقدند قانون باید به صورت دقیق و شفاف انجام شود کاملا درست است. به همین خاطر فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی و هجمه‌های رسانه‌ای این قانون باید اجرا شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همان‌طور که گفتم در مسیر شفاف‌سازی دکتر آخوندی گام‌های مناسبی را برداشته‌اند و قطعا در این مسیر بعضی‌ها را نگران منافع خود کرده باشد. با این حال باید به این موضوع واقف باشیم که در دهه پنجم انقلاب هستیم و باید تاکید ویژه ای روی بحث شفافیت‌ها و مبارزه با فساد داشته باشیم.

وی افزود: به همین خاطر انتظار این است که دیگر مسئولان کشوری در همه سطوح هم همچون دکتر آخوندی این روند را ادامه دهند. باید پاسخ‌های مستدل و قانع‌کننده را پذیرفت و اگر هم جایی اشتباه شد نسبت به اصلاح آن اقدام شود. به همین خاطر اصل حرکت وزیر راه و شهرسازی کاملا درست بوده و همه باید از آن استقبال کنند و در کنار آن اگر نیاز به اصلاحاتی بود انجام بگیرد.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با برخی هجمه‌های رسانه‌ای و تخریب‌ها علیه وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آن چیزی که در کشور ما مظلوم واقع شده بحث قانون‌گرایی است و درد این است که قانون هرچه می‌گوید باید عمل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از افراد از جمله بعضی دوستان ما در قوه قانونگذاری هم گاهی کمتر روی اجرای قوانین مصوب خودشان تاکید دارند که این یک نقص است. در این بین فردی که بر اجرای قانون تاکید دارد باید روی این مساله پایدار بماند. گاهی اوقات روی یک موضوع خاص قانون استفاده شده اما در قانون دیگر این مساله رعایت نمی‌شود. به همین خاطر این دوگانگی در کشور ما یک معضل است.

وی افزود: دکتر آخوندی با صراحت و شفافیتی که در همه امور وزارتخانه دارند تا وقتی که در مسیر اجرای قانون تاکید دارند هیچ تخریب و فشاری از سوی برخی افراد و رسانه‌ها نخواهد توانست به کار و حرکت ایشان آسیب برساند. بدون شک جزو نکات برجسته کاری آقای آخوندی همین مساله بوده و خیلی از نمایندگان از ایشان حمایت می‌کنند.

بهروی بنیادی در مورد نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهوری و حمایت از وزیر راه و شهرسازی و اینکه آیا خودشان یکی از امضا کنندگان این نامه هستند، اظهارداشت: بحث ارسال نامه به رئیس جمهوری با توجه به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابی‌شان مطرح شده است و در همین خصوص بنده و دیگر دوستان با چندین نفر از نمایندگان مجلس در این خصوص صحبت داشته‌ایم.

وی ادامه داد: قرار است در نامه‌ای به رئیس جمهور که صرفا به عنوان پیشنهاد است، از اقدامات و اندیشه‌های موثر دکتر آخوندی قدردانی کنیم تا عملکرد ایشان در سطوح کلان مورد توجه قرار بگیرد. هرچند که بد نیست آقای رئیس جمهور هم به عنوان رئیس دولت در جریان نظر نمایندگان مجلس درخصوص اقدامات خوب آقای آخوندی باشند.

وی در پایان گفت: به دنبال انجام این کار هستیم چون علاقه‌مندیم آقای آخوندی در مسیری که با تمام محدودیت‌ها از جمله منابع داشته‌اند در پروژه‌های راه و شهرسازی بسیار خوب کار کرده‌اند و نباید این مسیر متوقف شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ـ در پیوند با همین موضوع :
پدیده‌ی «جنگل ساختمانی» و نگرانی‌های آقای وزیر
معامله‌ی شهر با پیمانکاران ـ ناگفته‌های دکتر عباس آخوندی
مهندسان و مدیریت خردمندانه‌ی سرزمین
آخوندی : نظام مهندسی وضع آشفته‌ای دارد
دکتر عباس آخوندی، مردی که از نو باید شناخت ـ بخش نخست
دکتر عباس آخوندی، مردی که از نو باید شناخت ـ بخش دوم
پیش‌نویس اصل اخلاق حرفه‌ای و شئون مهندسی
دیدگاه‌های آقای دکتر آخوندی در زمینه‌ی نظارت و مسئولیت‌های شهرداری
حمایت قاطع و تجلیلِ مجلس از اقدامات ضدفساد آخوندی
سخنی با مهندسان؛ همه با هم حرکت به سوی اصلاح نظام مهندسی ساختمان
آخوندی را استعفا دادند ...
واکاویِ دلایل تخریب آخوندی از سوی حامیانِ جعل و فساد

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  13:35   سه شنبه 24 مهر 1397  
 نظرات