مقالات   
 

 گزارش دوربینها

بسمه تعالی عنوان: گزارش بررسی یک موضوع با سلام به همه دوستان و همکاران گرامی؛ نظر به اینکه یکی از موضوعات تبلیغاتی اکثر نامزدهای هیات مدیره، بحثهایی در باب شفاف سازی، دفاع از شان جامعه مهندسی و ... بوده و هست، فکر کردم بد نباشد از نحوه بحث و تصمیم گیری راجع به یکی از این موضوعات یعنی « سیستم دوربینهای مداربسته و شنود» در سازمان گزارشی...

ارسال کننده: سید محمود نجفی الموسوی
تاریخ ارسال: شنبه 2 مرداد 1389
بسمه تعالی
عنوان: گزارش بررسی یک موضوع
با سلام به همه دوستان و همکاران گرامی؛
نظر به اینکه یکی از موضوعات تبلیغاتی اکثر نامزدهای هیات مدیره، بحثهایی در باب شفاف سازی، دفاع از شان جامعه مهندسی و ... بوده و هست، فکر کردم بد نباشد از نحوه بحث و تصمیم گیری راجع به یکی از این موضوعات یعنی « سیستم دوربینهای مداربسته و شنود» در سازمان گزارشی ارائه دهم:
بحث دوربینها از حدود شش ماه پیش به صورت غیر رسمی به هیات مدیره کشانده شد تا اینکه پس از چندی در صحن هیات رئیسه مطرح گردید و مصوب شد دوربینها کماکان به همین نحو موجود ولی شنود آن حذف گردد. حدود دوماه پیش نیز برای کسب نظر هیات مدیره در دستور جلسه هیات مدیره قرار گرفت که در همان جلسه آقای مهندس بهبهانی با ذکر این دلیل که این موضوع در اختیار مدیریت است، از ذکر چنین موضوعاتی در دستور جلسات انتقاد کردند. چون در همان جلسه فرصت بحث مذکور پیش نیامد، موضوع با توجه به نظر آقای بهبهانی از دستور جلسه بعد نیز حذف شده بود. که با واکنش بنده مواجه شد زیرا طبق نظام نامه جلسات هیات مدیره، پس از درج یک موضوع در دستور جلسات، حذف آن نیاز به نامه کتبی با امضاء حداقل شش نفر از اعضا را دارد! لذا پس از دو جلسه پیگیری، موضوع مجددا به دستور جلسات اضافه شد و حدود دو ماه نیز فرصت بحث پیدا نکرد چون همیشه آخر دستور درج میشد! نهایتا در جلسه فوق العاده 23/4/89 مطرح شد. قبل از گزارش جلسه، مرور اجمالی بحثهای موافق و مخالف دوربینها به درک مطلب کمک میکند:
نظرات موافقان: 1- یکی از ابزارهای مدیریتی در اکثر سازمانها وجود سیستمهای مدار بسته است.
2- توسط دوربینها از وقوع جرائمی بخصوص دزدی در محوطه داخل و اطراف سازمان جلوگیری شده و یا پیدا کردن دزد آسان میشود.
3- دوربینها از وقوع اتفاقات ناهنجار و خلاف شئونات جلوگیری میکند. و ....
نظرات مخالفان: 1- در دنیای امروز یکی از بدترین ابزارهای کنترل سازمانی میتواند سیستمهای مدار بسته باشد. چرا که اصل موضوع بایستی حل شود: چارت سازمانی، شرح وظایف، گزینش با دقت و صلاحیت پرسنل و .... و در واقع با اصول صحیح مدیریت باید سازمان را اداره و کنترل کرد.
2- نصب دوربینها در کوچه های اطراف سازمان یا حتی باجه بانک جزء وظایف و تعهدات سازمان نیست و مثلا به نیروی انتظامی و یا به خود بانک مربوط است.
3- با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی یک سازمان امنیتی و یا حداقل یک سازمان تمام دولتی و یا مرکز حفظ اسناد و مدارک ملی و یا مالی و ... نیست بلکه یک سازمان صنفی است که مراجعه کنندگان آن عمدتا اعضای آن میبا شند ( و اگر نباشند، خود مساله بدتری است!)، وجود دوربینها دور از شأن و شخصیت اجتماعی این اعضا است.
4- اگر هم نیاز به سیستم مدار بسته باشد، لازم است در یک چارچوب و قاعده انتظامی و حراستی تعریف شده و مسوول مشخص با حدود وظایف و اختیارات معلوم پیدا کند. شرایط کنونی چنین نیست.
اظهار نظرها در جلسه:
1- مهندس نجفی: با توجه به بازخورد منفی که دوربینها در بین بسیاری از اعضا دارد و بنا به دلایل فوق الذکر پیشنهاد حذف سیستم مدار بسته و یا حداقل ضابطه مند کردن آن را دارم.
2- مهندس بهبهانی: پیرو نظریه قبلی ایشان، موضوع را از اختیارات مدیریت دانسته، با پیشنهاد هیات رئیسه موافقند.
3- مهندس بنی نجاریان: وجود دوربینها مفید است ولی زیر مجموعه ای انتظامی برای کنترل ورود و خروج افراد و کنترل فضاهای سازمان با حدود ضوابط مشخص لازم است.
4- دکتر مسعود: در کلاسهای درسی دانشگاههای آمریکا هم دوربین هست لذا وجود دوربینها به شدت لازم است.
5- مهندس بکایی: در پاسخ به دکتر مسعود معتقد بودند وجود دوربین در هر مکانی دلیل خاص خودش را دارد. مثلا در فضاهای آموزشی برای کنترل کیفیت آموزش است نه برای گرفتن دزد! و بکار گیری دوربین جهت کنترل سیستم اداری در واقع نوعی پاک کردن مساله است و لازم است سیستم اداری بیمار را اصلاح کرد تا کارایی لازم را بدست آورد. لذا وجود دوربینها در این شکل و شمایل توجیه ندارد.
6- مهندس صدیق پور: بهتر است شرایط اعمال نظارت توسط دوربینها از وضعیت فعلی اصلاح گردد.
7- مهندس عسگری: علی رقم انتقاداتی که میشود، با وجود دوربینها از وقوع جرائم بسیاری جلوگیری شده و ابهامات زیادی در بازبینی فیلم دوربینها برطرف شده و مدارک آن هم جهت رؤیت هیات مدیره موجود است. بطور نمونه چند مورد دزدی در کوچه های اطراف سازمان با این دوربینها مکشوف شده است. لذا دوربینها برای سازمان مفید است.
در خاتمه ابتدا نسبت به پیشنهاد هیات رئیسه که در بالا اشاره شد، رای گیری شد تا اگر رای نیاورد، نسبت به پیشنهاد اصلاحی رای گیری شود. از جمع دوازده نفر حاضر( آقای قنادی اف غایب) هشت نفر رای مثبت دادند و آقایان ذلکی زاده، بکایی، نجفی و خانم شاه منصوری رای منفی دادند. لذا وجود دوربینها با همین وضع و حذف شنود تصویب شد!
سید محمود نجفی الموسوی
24/4/89
 
 نظرات    
 
محمدرضا جمشیدیان 22:16 دوشنبه 28 تیر 1389
11
 محمدرضا جمشیدیان
مدیریت ضعیف، استدلال های شکسته بسته، بی حرمتی به مهندسین و . . . .
چه می توان گفت؟ چه می توان کرد؟

آقای مهندس نجفی،
مسلماً شان نظام مهندسی از شان مجلس شورای اسلامی بالاتر نیست. کلیه مذاکرات مجلس به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش می شود.
گزارشی که جنابعالی از هیئت مدیره ارائه نموده اید، برای کسانی که به تک تک اعضاء هیئت مدیره رای داده اند مشخص می نماید پشت درهای بسته چه می گذرد. بدین ترتیب با شناختی که مهندسین از آراء و افکار اعضاء هیئت مدیره بدست می آورند می توانند قضاوت نمایند که آیا انتخاب آنها درست یا غلط بوده و برای دوره های بعد باید چگونه عمل کنند.
بنده از اینکه در انتخابات گذشته هیئت مدیره به شما و آقای مهندس بکائی رای دادم بسیار خوشحالم و از کلیه دوستان دیگری نیز که به این مصوبه رای منفی داده اند تقدیر می نمایم.
از سایر اعضاء هیئت مدیره و سازمان نظام مهندسی نیز دعوت می کنیم نظرات خود را روی این مقاله اعلام نمایند.
و در پایان کلام خداوند همواره آرام بخش دلهاست

الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ﴿۱۸﴾
به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏کنند اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان (۱۸)

سوره ۳۹: الزمر - جزء ۲۳
http://parsquran.com/data/show.php?quantity=%20%D9%81%D9%8A%D8%AA%D8%A8%D8%B9%D9%88%D9%86〈=far&sura=39&ayat=18&user=far&tran=1
علی اکبر صحافی پور 00:02 چهارشنبه 30 تیر 1389
14
 علی اکبر صحافی پور
شتر گاو پلنگ
همکاران محترم سلام
ضمن تشکر وتقدیر از همکار محترم جناب آقای مهندس موسوی نجفی
اواسط سالهای 1360 جامعه مهندسی برای ایجاد یک سازمان و اتحادیه صنفی پرو بال میزد تا اینکه در سالهای 69 -70 با تلاش بی وقفه مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان پایه ریزی شد و همگی خوشحال و خندان از اینکه بالاخره مهندسین هم مثل جامعه پزشکی صاحب یک تشکیلات منسجم گردید . چند سالی طول کشید تا استخوان بندی اصلی سازمان مانند شهر های دیگر در شهر اصفهان نیز با تلاش شبانه روزی اعضاء دلسوز شکل گرفت و در 5 سال اول با آن بضاعت مالی قلیل و فضای محدود ، کارهای اساسی از قبیل تهیه چارت سازمانی ، کتابخانه ، ثبت کامپیوتری مشخصات اعضا ء ، کلاس های آموزشی ، تشکیل کمیسیونهای تخصصی ، ارائه سمینارها و کنفرانسها ی علمی متعدد و خدمات به اعضا ء و بسیاری از موارد دیگر ظهور و انجام گرفت .
تا این لحظه کسی خود را متصدی و متولی و صاحب خانه مادام العمر سازمان نمی دانست تا اینکه از سال 1376 با ورودسندیکای شرکت های ساختمانی و مهندسین مشاور ، اهداف اولیه و متعالی سازمان مسیر دیگری پیدا کرد و سازمان نظام مهندسی محدود شده و به کوره راهی رفته که نتایج فاجعه بار آن را هم اکنون مشاهده می کنید و اینجانب این مسئله را در همان زمان 1377 طی نامه های متعدد گوشزد کردم .
مهم ترین دستاورد این است که سازمان نظام مهندسی تنها و تنها به کسب درصد درآمد در زمینه کوپن فروشی و برگه نظارت و کنترل متراژ پروانه های ساختمانی در شهر ها محدود گردید و بخش عظیمی از فعالیت های مهندسی دیگر مانند فعالیت مهندسین مشاور ، فعالیت شرکت های ساختمانی و پیمانکاری بخش خصوصی و دولتی در زمینه انبوه سازی های دولتی ، راه سازی و سدسازی و کارهای آبی و پروژه های عمرانی عظیم دیگر در کشور اصلا به حیطه و اظهار نظر سازمان نظام مهندسی وارد نگردید ! این سازمان هم اکنون در قسمت بسیار جزئی از صنعت ساختمان (شهرداریها) در کشور ، آن هم به صورت سر در گم و بی برنامه فعالیت دارد و مثل شترگاوپلنگی است که عده ای میگویند با توجه به اینکه قسمت اعظم بودجه آن از حق عضویت اعضاء تامین میشود ، یک سازمان صنفی است و عده ای می گویند با توجه به اینکه دستورات و مقررات وزارت مسکن و شهرسازی را اجرا می کند یک سازمان دولتی است . پس اگر دولتی است چرا بودجه آن را دولت تامین نمی کند و هیئت مدیره را دولت انتخاب نمی کند ؟ اگر عضوی را می خواهند محکوم کنند سازمان را به قوه قضائیه وصل می کنند و اگر حق عضوی توسط کارفرما پایمال شود ، می گویند برو به دادگستری شکایت کن ! و بسیاری موارد دوگانه و چند گانه دیگر .
حال اعضای محترم از این سازمان صنفی دولتی ! خصوصی عمومی سر در گم که توسط عده ای خاص و صاحب حق میراث پدری اداره می شود ، چه انتظار بیهوده ای دارند . سازمانی که هیچگونه اطلاع رسانی از مصوبات هیئت مدیره ندارد ، سازمانی که بازرسین آن در سکوت محض به سر می برند ، سازمانی که اکثر اعضای هیئت مدیره های قبلی و فعلی آن هیچ اظهار نظر و هیچ خاصیتی و بهره مندی نداشتند و آمدند و رفتند ، سازمانی که صدای آن یعنی مجله نما ، فقط به تعریف و تمجید و چاپ عکسهای متعدد از رئیس سازمان و مصاحبه با ایشان و هم فکرانشان می پردازد و نوشدارو بعد از مرگ سهراب است * .
مطمئن باشید نصب دوربین ها و بسیاری از عملکردهای کنونی در جهت حفظ منافع و ازملزومات این سیستم و طرز تفکراست .
*اشاره به حمام خسرو آقا ، ساختمان جهان نما ، بنای مسجد مصلی ، طرح بدنه چهارباغ ، خشکی زاینده رود ، وضعیت ترافیک شهر و .......
با تشکر : مهندس علی اکبر صحافی پور
النا گرامی 02:26 چهارشنبه 30 تیر 1389
14
 النا گرامی
سلام باور کنید من هنوز باور نمی کنم که در سازمان نظام مهندسی اصفهان چنین مشکلاتی وجود داشته باشد. مگر غیر از این است که وظیفه مسئولین سازمان خدمت به مردم است؟. نه در اصفهان بلکه در کل ایران مشکلات هست بی عدالتی هست ولی توهین به شعور و شخصیت انسانها قابل تحمل و بخشش نیست. و نکته آخر اینکه نصب دوربین جهت گرفتن دزد همسایگان کوچه واقعا جالب است و جای تشکر دارد!!
من شخصا با اینگونه نظارت ها مخالفم. ممنون از سایت خوبتون.موفق باشید
محسن پروهان 19:48 آدینه 1 مرداد 1389
9
 محسن پروهان
دوربین ها لازم است لکن کنترل وباز بینی فیلمها بایستی قانون مند وزیر نظر هیئتی متشکل از انتخاب هیئت مدبره سازمان باشد
علی کریمی 23:41 آدینه 1 مرداد 1389
7
 علی کریمی
باسلام مگر آقایان صدیق پور و ربانی فر و ...... عضو اعتلاف شما نبودند که رای منفی برای حذف دوربین ها دادند این آقایان با همین شعارها رای آوردند!!!! بهتر شما اول تکلیف خودتون را با هم مشخص کنید بعد تکلیف نظام مهندسی را !!!!
رضا اکبری 08:15 شنبه 2 مرداد 1389
10
 رضا اکبری
دوست گرامی جناب آقای مهندس نجفی
ضمن عرض سلام و خسته نباشید و درخواست اینکه کمتر از دست دوستانتان در هیات مدیره (!) حرص بخورید، من فکر میکنم چون کمتر از 20 درصد اعضای سازمان بطور منظم به محل ساختمان سازمان مراجعه می کنند شاید نصب دوربینها بخاطر کنترل کادر پرسنل سازمان بوده که یک موقع از زیر کار فرار نکنند و ارباب رجوع را بیش از حد معطل نکنند و اعضای مخالف هیات مدیره سازمان هم چون نمی خواستند این مساله را بطور شفاف عنوان کنند موضوع گرفتن دزد را پیش کشیده اند. بهر حال اگر موضوع گرفتن دزد صحت داشته باشد درخصوص گرفتن دزد توسط دوربینهای مدار بسته سازمان نظام مهندسی تنها چیزی که می توان گفت این ضرب المثل جدید است که "دزد ناشی به سازمان می زند".

البته دزدی تعاریف زیادی دارد، مثلاً برداشتن مقداری کاغذ یا مدارک شخصی (که البته فکر نمی کنم به درد کسی بخورد) یا نقشه یا شیء یا کتاب یا پول (که البته این مورد آخر فکر نکنم ممکن باشد) بطور یواشگی یا مخفیانه از یک سازمان برای مقاصد شخصی، عدم توجه به حقوق حقه افراد، ضبط دید و شنود رفتار و مکالمات حضوری افراد، عدم رعایت اصل عدالت در خدمات و تقسیم کار، هزینه های بی حساب از محل درامدهایی که باید صرف امور دیگر شود، اخذ کلیه هزینه های قانونی و غیره (!) تا ریال آخر و البته هزینه کردن آنها بطور نامشخص و دهها تعریف دیگر.
بهتر است خود جامعه مهندسی قضاوت کند.
امین کامرانی 17:57 شنبه 2 مرداد 1389
8
 امین کامرانی
با سلام و احترام خدمت همکاران و عرض خسته نباشید خدمت آقای مهندس نجفی
با نگاهی عمیق به تمامی اظهار نظر های ارائه شده، در خواست حفظ کرامت انسانی به شکلهای گوناگون
، به تندی، به نرمی و یا حتی با طنزی تلخ بیان شده است.
بررسی این موضوع که ارائه راهکارهایی که آزادی های شخصی افراد را محدود کرده و با توسل به ترس و نگرانی درونی باعث کنترل و ایجاد نظم عرفی و قانونی گردد و یا با نگاهی دیگر، قانونی و اهرمی قوی جهت کنترل افراد تلقی گردد می تواند موافقان و مخالفانی داشته باشد که قطعا با نگاه به فطرت محدودیت گریز انسان تکلیف کفه ترازو مشخص است.
اما هدف این نوشتار تنها تذکر چند مطلب زیر بود و نه چرایی های محدود به بحث مذکور:
- آیا برخوردهای تند باعث تضعیف کلیت سازمان در رودرروئی با مسائل و مجامع و ارگانها نخواهد شد؟
- آیا تنها نخواستن یک چیز و یا یک شخص و ارائه نکردن راهکار درمانی مشخص مسئله ای را حل خواهد کرد؟
- تجربه به روشنی نشان داده است جدال بر سر مسائل ایچنینی و تضعیف فرد یا گروهی خاص با توجه به نظرات شخصی باعث گشته افراد و یا گروههایی فرصت طلب با ارائه چهره ای کاذب و منطبق بر اصول مورد دعوا به راحتی امور را در دست خواهند گرفت، که این موضوع همواره برای سازمان قبل از انتخاباتها دیده می شود.
- آیا نمی توان با ارائه راهکارهای عملی مثلا شرکت در جلسات پرسش و پاسخ و یا مشابه کنفرانس خبری با ریاست سازمان و هیات مدیره مسائل را با حفظ احترام دو طرف شفاف سازی نمود؟
به هر حال پیشنهاد می کنم با استفاده از افراد و نظرات کنونی حاکم بر سازمان و کمک به جهت دهی افکار مثبت جوانان و با احترام به تجربه بزرگان با سنجش عملکرد مثبت و منفی افراد صرفا به دنبال حذف
نفرات یا افکار نبوده که در گذر زمان بیشمار دیده ایم داشته هایمان را لگدمال کرده ایم و نداشته ها و حسرت داشته گذشته را افزون .
بهروز شیربان 11:43 یکشنبه 3 مرداد 1389
11
 بهروز شیربان
واقعا جای تعجب داره که موضوع دوربین ها فقط برای کمتر از ده نفر مهم بوده که به این مطلب نظر دادن ولی روزانه تعداد زیادی هم این صفحه رو مطالعه می کنند و هم به سازمان نظام مهندسی رفت و آمد می کنند.
رابین صدیق پور 10:08 دوشنبه 4 مرداد 1389
5
 رابین صدیق پور
با سلام خدمت همه دوستان و به خصوص آقای مهندس کامرانی عزیز
از آنجا که اینجانب بر این باورم که در جمع اعضای هیئت مدیره، بیشترین بحث در مورد سیستم کنترلی مدار بسته سازمان بین اینجانب و آقای مهندس عسگری(رئیس سازمان) انجام گرفته و لذا ریز مذاکرات انجام شده در اختیار سایر دوستان نیست، برآنم تا شرح کامل مذاکرات انجام گرفته در این مورد را جهت اطلاع و اظهار نظر همه دوستان در چند روز آینده، در سایت قرار دهم. چیزی که مرا بر آن داشت تا در اینجا سکوت خود را بشکنم، واکنش غیر منطقی و احساسی بازدید کنندگان به صحبتهای منطقی و در کمال آرامش آقای مهندس پروهان و آقای مهندس کامرانی بود که مرا متاسف کرد، گویا یک عده متعصب با رگهای گردن باد کرده در این سایت، مترصد هستند تا هر صحبتی را که از جانب اعضای ائتلاف ما بیان می شود تصدیق، و هر حرف مخالف با آن را بکوبند. به خصوص، متعجبم که کجای حرف مهندس کامرانی، جای گله و دادن نمره منفی دارد. ضمن احترام کامل به دوست و یار خوبم آقای مهندس نجفی، بایستی به اطلاع برسانم که اطلاعات ارائه شده از سوی ایشان در مورد جلسه هیئت مدیره، ناقص و یکطرفه نوشته شده و گویای تمام واقعیت نیست و متن به گونه ای است که انسان، خود را در صحنه نبرد بین حق و باطل احساس می کند که اصلاً این طور نیست. به علاوه ایشان به دلیل عدم اطلاع از بحثهای هیئت رئیسه در این مورد، کلاً آنرا مسکوت گذاشته اند که این امر باعث به اشتباه افتادن خوانندگان می گردد.
در ضمن یک پیشنهاد به اعضای ائتلاف و نیز اعضای شرکت نرم افزاری سازه دارم.
به منظور قضاوت بهتر و علمی تر در مورد مسائل مربوط به سازمان نظام مهندسی، بهتر است از امتیاز دهی مثبت و یا منفی به کامنتهای ارائه شده از سوی اعضاء سایت در مورد روزنوشتهای مربوط به نظام مهندسی خودداری فرمایید و قضاوت را بر عهده بقیه بگذارید.
این مورد را مهندس احمد رضا احمدی در مورد مقاله ای که من در مورد دوربینها گذاشته بودم، متذکر شده بودند.
شرح کامل و با رعایت امانت مسئله دوربینها تا چند روز دیگر .....
النا گرامی 12:52 دوشنبه 4 مرداد 1389
12
 النا گرامی
من چند روز به این مساله فکر کردم. اطلاعاتی هم کسب کردم. تصور اینکه شخصی یا گروهی حین انجام کار و یا رفتار روزانه چکت کنند وحشتناک است. افرادی که این قانون را در نظام تایید کردند مطمئنا خودشان تا به حال زیر ذره بین نبوده اند و یا... این یک مساله ساده است و من نمی دانم که این استدلال موافقین از وجدان شان ظهور می کند و یا منفعتی برایشان دارد. به دنبال حل مشکلات فراوان مهندسین از وظایف سازمان است نه کنترل رفتار
محمدرضا جمشیدیان 15:31 دوشنبه 4 مرداد 1389
11
 محمدرضا جمشیدیان
رابین عزیز،
از اینکه بالاخره همه ما را تحویل گرفتید ممنونم.
مدتی پیش، یادم هست که مطلبی تحت عنوان "بودن یا نبودن" گذاشته بودی و با نگه داشتن دوربین ها به صورت قطعی مخالفت کرده بودی.(1)
حتماً آقای مهندس عسگری ادله بسیار قوی ارائه کرده اند که توانسته است تو را برای رای دادن به دوربین ها قانع کند.
قاعدتاً این ادله باید به صورت روشن نشان دهد که دوربین ها به چه نحو موثری مدیریت سازمان را متحول می نماید و چگونه می تواند بهای سنگین اشاره کردن انگشت اتهام دزدی به سوی بیش از 100 کارمند شریف سازمان و صدها مهندس فرهیخته مراجعه کننده و ده ها مراجعه کننده دیگر را که هر روز با این اتهام روبرو هستند جبران نماید؟
این ادله باید نشان دهد کدام وزنه را در برابر کرامت انسانی گذاشته اید که کفه ترازو را به سمت خود سنگین کرده است؟ کدام طلای گرانقیمت؟ کدام پول هنگفت؟ کدام خطر امنیت ملی؟
این ادله باید نشان دهد که اطلاعات اخذ شده از دوربین ها توسط چه کسانی و به چه نحو تجزیه و تحلیل می گردند که منجر به بردهای بزرگ برای جامعه مهندسی می شوند؟
بعید می دانم ادله ای به این قدرت موجود باشند.

رابین عزیز. اشکال دوربین ها خود دوربین ها نیستند.
دوربین ها پرچم دیدگاهی است که می گوید من که توسط تو انتخاب شده ام حق دارم تو که ولی نعمت من هستی را کنترل کنم، اما تو که من را به اینجا رسانده ای حق نداری من را کنترل کنی!! آنها که به نگه داشتن آن اصرار می ورزند این را بخوبی می دانند. شاید برای آنها هم دوربین ها عایدی زیادی نداشته باشد اما می خواهند پرچم "من خوب هستم، تو خوب نیستی" و "این سازمان ملک پدری من است" را برافراشته نگه دارند.
من بخوبی می دانم در هیئت مدیره و هیئت رئیسه چه فشار زیادی روی اعضاء ائتلاف هست. از طرفی تعداد آراء ائتلاف در هیئت مدیره به اندازه کافی نیست که بتواند دیدگاه های خود را پیاده کند(2) و از سوی دیگر حریفی که به لطایف الحیل در صدد برهم زدن بازی ائتلاف است و در مقابل همه این ها انتظارات بالائی از ائتلاف "من موافقم!" ایجاد شده و امیدهای زیادی به آن بسته شده است.
زیر این فشار مضاعف، طبیعی است که گاهی اشکالی هم در کار ایجاد شود و خطائی صورت پذیرد.
راه خلاص شدن از این فشار دوجانبه تسلیم شدن به حریف نیست. راه مسئله مقاومت از یک سو و توضیح آنچه می گذرد برای جامعه مهندسی از سوی دیگر است. کاری که مهندس سید محمود نجفی بخوبی آن را انجام می دهد.

اگر در این مقال سخنی گفته شد که کسی از آن رنجید قبلا عذر خواهی می کنم. از نظر من، چون بخوبی تو را می شناسم، مهندس رابین صدیق پور با همه تلاش هایش، پسر همیشه دوست داشتنی ائتلاف "من موافقم!" بوده و هست.
همچنین از آقایان مهندس پروهان، مهندس کامرانی و مهندس کریمی بابت آراء منفی که در این صفحه دریافت نموده اند عذرخواهی می کنم. حقیقتش این موارد از تبعات فضای باز و آزاد گفتگوست که امیدوارم با مناعت طبعی که این بزرگواران دارند مسئله را حل شده تلقی نمایند.

چنانچه واقعاً هنوز هم ادله قانع کننده ای برای شنیدن هست، بیصبرانه منتظریم.

1) http://rabin137.iiiwe.com/tobe_or_not_tobe

2) قابل توجه رای دهندگانی که هنگام انتخابات هیئت مدیره به همه اعضاء ائتلاف من موافقم رای ندادند. انشاء ... برای دوربعد انتخابات تجربه خوبی خواهد بود.
محمد مسقطیان 22:11 دوشنبه 4 مرداد 1389
7
 محمد مسقطیان
دوستان درود بر شما

قطعا تمام کسانی که در این مورد نظر موافق یا مخالف دادند از دیدگاههای متفاوتی به موضوع نگاه کرده اند. که جای تشکر و تقدیر دارد ولی یک امای کوچک وجود دارد. ایا ما بایستی به نمایندگان حودمان اعتماد کنیم یا نه ایا اعتماد به انها اعتماد به رای خودمان هست یا خیر. ایا ما می توانیم یک قانون را بعد از مصوب شدن اینگونه به چالش بکشیم؟

خود من در نظر قبلیم نیز مخالفت خودم را اعلام ولی قانونی بودن انرا خواستار شده بودم حال که نظر من رای نیاورد ولی به دلیل رای گیری و رای نیاوردن نظرم دلیل بر مخالفت نمیبینم صرفا از لحاظ قانونی و دموکراسی. حال اگر رقیب نیز رای نمی اورد و ساز مخالف میزد ما چه می گفتیم.

من از اینکه جناب مهندس نجفی دوستان را در جریان قرار دادند ممنونم و احتمالا اگر تمام ابعاد جلسه گفته نشده به دلیل اینکه بایستی طبق شعارهای قبلی بصورت اینترنتی اعضا را در جریان قرار دهند.

استاد عزیزم جناب مهندس جمشیدیان به نظر من این جریان مخالف است که ما را رشد وتعالی میدهد. اگر باد مخالف نباشد چگونه بادکنک به هوا میرود و اگر بازیکن مخالف در مثلا بازی تنیس نباشد ما چگونه میتوانیم وبا کی بازی کنیم. از همه خواهش میکنم احترام به یکدیگر وقانون ولو اشتباه بگذاریم واجازه ندهیم اختلاف و فاصله بینمان بیفتد و بتوانیم نقاط مثبت یکدیکر زا نیز بگوییم وانها را تقویت کنیم.


من به گروه من موافقم پیشنهاداتی دارم که در اولین فرصت روی سایت خواهم گذاشت باشد کاری هر چند کوچک انجام داده باشم.

در پناه ایزد دانا
سید محمود نجفی الموسوی 09:04 پنجشنبه 7 مرداد 1389
6
 سید محمود نجفی الموسوی
با درود و سلام به همه دوستان؛
ضمن تشکر از همه دوستانی که با احساس مسئولیت، بنده و دیگر دوستان را از نظرات خود بهره مند نمودند، چند نکته را متذکر میشوم:
1- روند حاضر تجربه بسیار خوبی برای بنده میباشد. فکر میکنم به این روش لااقل خودم میتوانم از نظر همکارانم در موضوعات مختلف مطلع شده و در تصمیم گیریهای آتی مبتنی بر برآیند نظرات موضع گیری کنم.
2- به سایر اعضای هیات مدیره نیز پیشنهاد میکنم در موضوعاتی که فکر میکنند لازم است از نظر همکاران مطلع شوند، از فرصت موجود روی سایت استفاده کنند و مطالب خود را با اعضای سایت در میان بگذارند.
3- فکر میکنم همه همکاران با من هم عقیده باشند که سازمان در طی سالیان کذشته بخصوص نسبت به اوابل تاسیس خود گامهای بسیاری برداشته است و حفظ داشته ها برای همه مهم و عزیز است. لیکن آنچه مهم است اینکه هرگز به داشته ها راضی نباشیم و در جهت افزایش داشته ها و بهبود شرایط تلاش کنیم. مسلما در چنین مسیری نقد عملکرد ها و بررسی چالشها، محور حرکت روبه آینده است. چراکه با تعریف و تمجید پی در پی مسیر گذشته و عدم توجه به چالشها مسلما متوقف خواهیم بود.
4- بنده سعی نمودم در مقاله دوربینها، فارق از هرگونه جهت گیری، صرفا به بیان انچه در جلسه هیات مدیره گذشت اکتفا کنم و حتی تحلیلی از خود به آن نیفزایم تا اعضا کاملا مستقل نظر دهند. گواه بنده بر این مدعا صورت جلسه هیات مدیره میباشد. البته بنده از مذاکرات انجام شده در هیات رئیسه هم اطلاع دقیقی ندارم. به همین منظور به دوست عزیزم آقا رابین صدیق پور که قصد دارند مشروح مذاکرات را بیان کنند، پیشنهاد میکنم با توجه به مسئولیت دبیری هیات مدیره و هیات رئیسه، کپی صورتجلسات مربوط در هیات مدیره و هیات رئیسه را بر روی سایت بگذارند.
با تشکر مجدد از همه دوستان
سید محمود نجفی الموسوی-7/5/89
مجتبی ربیع زاده 19:48 شنبه 9 مرداد 1389
5
 مجتبی ربیع زاده
جناب آقای مهندس نجفی
با سلام و احترام، به استحضار می رساند اینجانب به مورد اشاره شده رای مثبت نداده و در انتقال خبر اشتباه صورت گرفته است.