مقالات   
 

 آینده‌ی توسعه‌ی روستایی و چالش‌های پایداری

مبحث توسعه‌ی روستایی نیز در کنار دیگر زمینه‌های مطالعاتی علوم اجتماعی و اقتصادی،‏ در دهه‌های گوناگون چالش‌های نظریِ متنوعی را پشت سر نهاده است...

ارسال کننده: امیر یاشار فیلا
تاریخ ارسال: چهارشنبه 28 فروردین 1392
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
مبحث توسعه‌ی روستایی نیز در کنار دیگر زمینه‌های مطالعاتی علوم اجتماعی و اقتصادی،‏ در دهه‌های گوناگون چالش‌های نظریِ متنوعی را پشت سر نهاده است. این مقاله با رویکردی تئوریک برخی از این چالش‌ها را بررسی کرده و چشم‌انداز آینده‌ی توسعه‌ی روستایی را کاویده و تحلیل کرده است

نام مقاله :
آینده‌ی توسعه‌ی روستایی و چالش‌های پایداری

پدیدآورندگان :
منصور وثوقی ، علی ایمانی
چکیده :
مبحث توسعه‌ی روستایی نیز در کنار دیگر زمینه‌های مطالعاتی علوم اجتماعی و اقتصادی،‏ در دهه‌های گوناگون چالش‌های نظریِ متنوعی را پشت سر نهاده است. این مقاله با رویکردی تئوریک برخی از این چالش‌ها را بررسی کرده و چشم‌انداز آینده‌ی توسعه‌ی روستایی را کاویده و تحلیل کرده است.
هدف این مقاله،‏ بررسی نظری و نقد برخی رویکردهای توسعه‌ی روستایی و سرانجام ترسیم سیمای آینده‌ی رویکردهای نوپدید در توسعه‌ی روستایی‌ست. روش این مقاله نیز مطالعه‌ی اسنادی و انتقادیِ نظریه‌ها و دیدگاه‌های حاکم بر توسعه‌ی روستایی بوده است.
از دهه‌ی 1970م.‏ همگام با نقد و چالش‏های نظری و پدید آمدنِ روشی علیه مکتب نوسازیِ متعارف از سوی مکاتب وابستگی،‏ تضاد،‏ پسامدرنیسم و در نهایت فمینیسم و ساختارگرایانِ اجتماعی،‏ زمینه‌ی لازم برای مطرح شدنِ مباحث حوزه‌ی روستایی در قالب رویکرد توسعه‌ی پایدار روستایی فراهم آمد.

کلیدواژه‌ها :
توسعه‌ی پایدار روستایی ، نوسازی ، جهانی شدن ، چالش‌های پایداری ، محیط‌گرایی.
 
 نظرات    
 
محسن مطلع 09:27 پنجشنبه 29 فروردین 1392
0
 محسن مطلع
تشکر
حسن ابراهیمی 22:59 شنبه 31 فروردین 1392
0
 حسن  ابراهیمی
ممنونم
زهرا علیان نژاد 22:46 سه شنبه 3 اردیبهشت 1392
0
 زهرا علیان نژاد
زهرا علیان
ممنون