مقالات   
 

 کتاب الکترونیک «مهندس 2020»

پدیدآورنده و ناشر : فرهنگستان ملی مهندسی آمریکا...

ارسال کننده: گروه رسانه‌ای دیرین
تاریخ ارسال: سه شنبه 9 دی 1393
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
این کتاب بخش نخست از پروژه‌ی «مهندسی 2020» فرهنگستان ملی مهندسی آمریکا (NAE) و دربردارنده‌ی چشم‌انداز حرفه‌ی مهندسی در سال 2020 است و تصویری از نقش مهندسان در آینده به دست می‌دهد...


نام کتاب : مهندس 2020 (The Engineer Of 2020)
عنوان فرعی : تصویری از مهندسی در قرن جدید
پدیدآورنده و ناشر : فرهنگستان ملی مهندسی آمریکا
زبان کتاب : فارسی
برگردان به فارسی : آموزشکده‌ی فنی شهید یهشتی کرج
شمار صفحه‌ها : 57
فرمت : PDF
اندازه‌ی فایل : 7.2 مگابایت

بر پایه‌ی آن‌چه در پیش‌گفتار کتاب آمده، هدف از پروژه‌ی «مهندسی 2020» آن است که با پیش‌بینی آینده‌ی علمی جهان، تصویری از نقش مهندسان در آینده به دست دهد؛ و همچنین، قرار است دستاوردهای این پروژه در پژوهشی دیگر برای برآورد وضعیت آموزش مهندسی در آمریکا به کار گرفته شوند. شعار طراحان و دست‌اندرکارانِ پروژه این است که «منتظر نمی‌مانیم زمان بگذرد و تازه آن هنگام در برابر پیشامدها واکنش نشان دهیم.»
بر پایه‌ی آن‌چه فرهنگستان ملی مهندسی آمریکا (NAE) طراحی کرده است، این پروژه دو بخش دارد: بخش نخست (کتاب حاضر) دربردارنده‌ی چشم‌انداز حرفه‌ی مهندسی در سال 2020 است، و بخش دوم، که همچنان در دست تکمیل است، بر بررسی وضعیت آموزش مهندسی و کارها و گام‌های بایسته برای آماده‌سازیِ مهندسانِ فردا تمرکز دارد.
گفتنی‌ست، دانشمندانِ دست‌اندرکار این پروژه از همان آغاز با توافق بر سر این نکته که پیش‌بینی کامل آینده امکان‌پذیر نیست، رویکرد «برنامه‌ریزی راهبردی (استراتژیک)» بر پایه‌ی یک سناریو و طرح آغازین را در پیش گرفت تا از این راه بتوانند به گونه‌ای گسترده و واقع‌بینانه در زمینه‌ی آن‌چه در آینده روی خواهد نمود، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر کنند.
خواندنِ برگردانِ پارسی این کتاب برای مهندسان و اعضا و دست‌اندرکارانِ جامعه‌ی مهندسی ایران نیز به‌یقیت الهام‌بخش و سودمند خواهد بود.

 
 نظرات    
 
alireza mahmodi 10:34 چهارشنبه 10 دی 1393
0
 alireza mahmodi
سپاس
غلامرضا فغانی 14:58 شنبه 13 دی 1393
0
 غلامرضا فغانی
ممنون وسپاس از همکاران در آموزشکده شهید بهشتی کرج.