مقالات   
 

 روش مقیاس کردن برش دینامیکی و استاتیکی-یک

در صورت استفاده از اثر تعامد زلزله، بایستی برآیند برش استاتیکی و نیز برآیند برش دینامیکی را که به روش SRSS محاسبه می شوند، در محاسبه ضریب مقیاس به کار برد. همچنین برای محاسبه DRIFT در روش دینامیکی، باید تغییر مکان نسبی طبقات را در مودهای ارتعاشی مختلف محاسبه کرد و برآیند آن را به روش SRSS به دست آورد و با مقدار مجاز مقایسه کرد.

ارسال کننده: رابین صدیق پور
تاریخ ارسال: سه شنبه 18 اسفند 1388
برای دریافت فایلها باید از نرم افزار های ویژه دانلود استفاده نمایید. (برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید)
در فایل پیوست، روش مقیاس کردن برش پایه دینامیکی و استاتیکی آورده شده است. این فایل، قسمتی از کتاب( شرحی بر ویرایش 2 آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله(استاندارد 2800))، تالیف آقایان دکتر علی اکبر آقاکوچک و مهندس سید سهیل مجید زمانی است که از مهندسان محترم درخواست می شود در صورت استفاده، مرجع آن را (کتاب مربوطه) ذکر نمایند.


همانگونه که در مثالهای کتاب مشاهده می شود، در صورت استفاده از اثر تعامد زلزله، بایستی برآیند برش استاتیکی و نیز برآیند برش دینامیکی را که به روش SRSS محاسبه می شوند، در محاسبه ضریب مقیاس به کار برد.


همچنین برای محاسبه DRIFT در روش دینامیکی، باید تغییر مکان نسبی طبقات را در مودهای ارتعاشی مختلف محاسبه کرد و برآیند آن را به روش SRSS به دست آورد و با مقدار مجاز مقایسه کرد.

منابع و مآخذ:
  1. شرحی بر ویرایش 2 آیین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله(استاندارد 2800))، تالیف آقایان دکتر علی اکبر آقاکوچک و مهندس سید سهیل مجید زمانی
 
 نظرات    
 
مجید منصوری 23:43 سه شنبه 4 خرداد 1389
4
 مجید منصوری
1
خیلی مفید و کاربردیه
با تشکر از شما
وریا ژولیده 21:32 دوشنبه 21 شهریور 1390
3
 وریا ژولیده
ممنون
سید ابراهیم موسوی نژاد 17:22 سه شنبه 12 مهر 1390
0
 سید ابراهیم موسوی نژاد
عالی بود
.محسن .راد 05:45 شنبه 16 اردیبهشت 1391
0
 .محسن .راد
متشکر از شما و مطلب مفیدتون
حسن ابراهیمی 18:07 چهارشنبه 11 مرداد 1391
0
 حسن  ابراهیمی
متشکر