اخبار   
 

 استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای کنترل تخریب در شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای کنترل تخریب در شمال کشور، گفت: در سال های گذشته تخریب منابع طبیعی تبدیک به یک رویه شده بود...

استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای کنترل تخریب در شمال/ تخریب منابع طبیعی رویه شده بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای کنترل تخریب در شمال کشور، گفت: در سال های گذشته تخریب منابع طبیعی تبدیک به یک رویه شده بود.

پیروز حناچی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت بررسی پرونده تخلفات در اراضی شمال کشور، اظهار داشت: تاکید بیشتر شورای عالی بر استفاده از ابزارهای حاکمیتی برای کنترل است؛ به این معنا که معاونان عمرانی، استانداران، مدیران مسکن و شهرسازی و مدیران مربوط در محیط زیست و منابع طبیعی به طور جدی به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مسئولان محلی از این تخریب‌ها جلوگیری کنند، بیان کرد: دستگاه‌هایی که برای بارگذاری دخالت می‌کنند، مانند دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و فرمانداری که وظیفه قانونی خارج از ضابطه ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته تخریب منابع طبیعی تبدیل به یک رویه شده بود و دولت هم نسبت به آن حساسیت نداشت، گفت: اما ما آن را پیگیری کرده و هزینه تخلف را نیز بالا می‌بریم تا دیگر تخریب منابع طبیعی اتفاق نیافتد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه کل منطقه سبز شمال حدود یک درصد از مساحت کشور است، افزود: این گوهر بی بدیل به هر شکلی که در جای خود مورد استفاده قرار نگیرد و امنیت منطقه در خطر باشد به نفع کشور نیست.

وی در خصوص حجم تخریب‌ها در این منطقه با بیان اینکه آمار دقیقی از حجم تخلفات در این منطقه نداریم اما در حال تهیه هستیم، گفت: آمارها هرچقد که باشد خسارت است؛ به همین جهت مساحت تخریب مهم نیست بلکه وقتی فقط یک درصد از مساحت کشور سبز است باید مانند طلا با آن برخورد شود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  10:28   دوشنبه 28 مهر 1393  
 نظرات