اخبار   
 

 متلک‌پرانی بی‌سابقه‌ی قالیباف به شورای شهر

شهردار تهران با اشاره به برخی دخالت‌های شوراها در کارهای اجرایی شهرداران، گفت: متأسفانه گاهی برخی شهردارانِ ضعیف‌النفس مانند من، در برابر دخالت‌های شوراها کوتاه می‌آیند و می‌گویند «ناچاریم این باج را به شورا بدهیم». این آغاز یک سقوط بزرگ است ...

متلک‌پرانی بی‌سابقه‌ی قالیباف به شورای شهر

شهردار تهران با اشاره به برخی دخالت‌های شوراها در کارهای اجرایی شهرداران، گفت: متأسفانه گاهی برخی شهردارانِ ضعیف‌النفس مانند من، در برابر دخالت‌های شوراها کوتاه می‌آیند و می‌گویند «ناچاریم این باج را به شورا بدهیم». این آغاز یک سقوط بزرگ است.

محمد باقر قالیباف با حضور در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد،با اشاره به جایگاه شوراها در قانون اساسی تاکید کرد: البته برخی آفت‌ها نیز برای شوراها متصور است. اگر شوراها در کارهای سیاسی دخالت کنند و سیاسی شوند سم مهلکی برای نهاد شوراها خواهد بود. شورا محل کار و خدمت به مردم است قطعا نگاه سیاسی در طرح‌ها و لوایح و یا انتخاب شهردار، می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به نهاد شورا وارد کند.



وی تاکید کرد: اگر نگاه‌های قومی و محله‌ای در تصمیم گیر‌های شوراها دخالت کند قطعا این نهاد با این میزان تاثیرگذاری در سراسر کشور به دست خود شوراییان از بین می‌رود. متاسفانه امروز متوسط عمر مدیریت شهری به زیر یکسال رسیده است و در کلانشهرها متوسط عمر شهرداران به زیر دو سال رسیده آیا با این شرایط می‌توان مدیریت درستی در شهرها اعمال کرد. قطعا چنین شرایطی کارنامه قابل قبولی برای مجموعه مدیریت شهری به ارمغان نخواهد آورد و ممکن است مردم، مجلس و شورای نگهبان به مدیریت شهری اعتماد نکنند.

شهردار تهران با اشاره به برخی دخالت‌ها در کارهای اجرایی شهرداران توسط شوراها گفت: متاسفانه گاهی برخی شهرداران ضعیف النفس مانند من، در مقابل دخالت‌های شوراها کوتاه می‌آیند و اعلام می‌کنند مجبوری این باج را به شورا بدهی. این آغاز یک سقوط بزرگ است.

وی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری رابطه شهرداری وشورا همانند رابطه درخت و ریشه است قطعا در این رابطه هیچ گاه درختی ریشه خود را نمی‌زند و هیچ ریشه‌ای نیز کاری نمی‌کند که درخت ثمر ندهد.

  منبع : وبگاه معماری‌نیوز
  09:15   شنبه 8 خرداد 1395  
 نظرات