اخبار   
 

 در ساخت و ساز سنتی 20 درصد پرت فولاد داریم

استفاده از فناوری های نوین ساختمانی موضوعی است که در مبحث 10 مقرررات ملی ساختمان به صراحت به آن اشاره شده و البته هیچ زمانی به این مهم توجه نشده است...

در ساخت و ساز سنتی 20 درصد پرت فولاد داریم

استفاده از فناوری های نوین ساختمانی موضوعی است که در مبحث 10 مقرررات ملی ساختمان به صراحت به آن اشاره شده و البته هیچ زمانی به این مهم توجه نشده است؛ در صورتیکه برای داشتن ساختمان های ایمن و با طول عمر زیاد، حفظ سرمایه های ملی و توسعه صنعت ساختمان قطعا باید به سمت صنعتی سازی حرکت کرد.

خزانه دار انجمن تولیدکنندگان سازه های فولادی استان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «صما» ضمن بیان این مطلب گفت: برای اینکه ساختمان های با کیفیت داشته باشیم باید از سازه های فولادی صنعتی استفاده کرد، این موضوع در قانون هم گوشزد شده است.

داوود ولی با اشاره به اینکه ما در ساخت و ساز سنتی حدود 20 درصد پرت فولاد داریم که دلیل آن حضور سازندگان غیر اصلح در حوزه ساختمان است، اظهار داشت: استفاده از تولیدات صنعتی در حوزه ساختمان باید به صورت یک پروژه فرا ملی تبدیل شود چرا که سازندگان خیابانی توانایی انجام کار استاندارد و با کیفیت را ندارند.

خزانه دار انجمن تولیدکنندگان سازه های فولادی در ادامه اضافه کرد: در تولیدات کارخانه ای به دلیل حضور طراحان متخصص میزان خطا کم است و در مصرف آهن هم صرفه جویی می شود.

ولی فولاد مصرفی در تهران را سالانه در حدود یک میلیون و 700 هزار تن برشمرد و گفت: با صنعتی سازی ساختمان ها، 20 درصد هدر رفت فولاد به چرخه تولید برمی گردد و در حدود 350 هزار تن فولاد صرفه جویی می شود؛ این رقم می تواند صادر شود که علاوه بر سودآوری برای کشور، طول عمر ساختمان ها نیز افزایش می یابد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با استفاده از سازه های فولادی علاوه بر پیشرفت سریع کار، شاهد افزایش تکنیک و خدمات خواهیم بود، خاطر نشان کرد: شاید در ابتدای امر به نظر برسد که اجرت یک سازنده استاندارد حدود 10 درصد بیشتر است اما با کاهش متریال مصرفی این تفاوت دست مزد جبران می شود، ضمن اینکه امنیت بیشتر و سرعت بالا به همراه دارد.

  منبع : خبرگزاری صما
  16:04   یکشنبه 12 مرداد 1393  
 نظرات    
 
عباس غفاری 11:14 دوشنبه 27 مرداد 1393
0
 عباس غفاری
1-بانگاهی گذرا میتوان دید که پرت فولاد بیش از 20درصد است
2-در تولید صنعتی هم بعلت عدم حضور طراحان متخصص و انجام کار توسط کارگران ساده و بی مسؤلیت وضعیت خیلی بهتر نیست.