اخبار   
 

 پایتخت زیر بار سنگین برف

زمستان در پایان راه،‌ دار و ندارش را حراج زده و آخرین ذخایر سوز و سرما و برف و یخ‌بندانش‌ را بر سر ملت ایران هوار کرده که افزون بر رحمت، کمی هم آن‌ها را دچار زحمت کند. جاده‌های بسته و سُر خوردن ماشین‌ها زیر سایه‌ی بی‌توجهی به شن‌پاشی و برف‌روبی، مدام رخ می‌دهد و مسئولان هشدار می‌دهند رانندگان و شهروندان عزیز در روزهای برفی بیش‌تر مراقب باشند ...

پایتخت زیر بار سنگین برف

زمستان در پایان راه،‌ دار و ندارش را حراج زده و آخرین ذخایر سوز و سرما و برف و یخ‌بندانش‌ را بر سر ملت ایران هوار کرده که افزون بر رحمت، کمی هم آن‌ها را دچار زحمت کند. جاده‌های بسته و سُر خوردن ماشین‌ها زیر سایه‌ی بی‌توجهی به شن‌پاشی و برف‌روبی، مدام رخ می‌دهد و مسئولان هشدار می‌دهند رانندگان و شهروندان عزیز در روزهای برفی بیش‌تر مراقب باشند. سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد: «جاده‌های ۲۰استان شاهد بارش برف و باران بوده است.» بارش برف در محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، مازندران، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه از نخستین ساعات بامداد یکشنبه آغاز شد. در برخی از محورهای استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است. از جمله هشدارهای تکرار شونده‌ای که برای مردم و شهروندان وجود دارد، مانند هر زمستان و بارش دیگر.طبق هر بارش، نخستین اتفاق قفل شدن خیابان‌ها و جاده‌ها است که طبیعی است. ‌اما موضوع دیگر لغزندگی جاده‌ها و خیابان‌هاست که گاه با تاخیر برف‌روبی و شن‌پاشی می‌شوند و گاهی اصلا فراموش می‌شوند.

به گفته سرهنگ احمد شیرانی تا ظهر یکشنبه، ترافیک در محور شهریار - تهران، آزادراه قزوین- کرج - تهران در اکثر مقاطع و آزادراه ساوه - تهران ‌نیمه‌سنگین بوده است. واقعیت آن است که تردد در این جاده‌ها از سر دلخوشی و به قصد تمدد اعصاب نیست، بلکه نیت تردد خانه و محل کار است. جاده چالوس، دقیقا همان مرغ عزا و عروسی است. در تابستان‌ها از شدت تردد راهش بند است و در زمستان، از باران و برف و ریزش بهمن. این‌بار هم، به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا آزادراه تهران-شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌صورت موقت مسدود شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز تعداد آن را هفت فقره ریزش بهمن در محور کرج-چالوس اعلام کرد. فعلا بار این ترافیک بر دوش جاده هراز و فیروزکوه خواهد بود. طبق اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت نارنجی و هشدار تا روز سه‌شنبه در کل کشور وجود دارد. بر این اساس، روز دوشنبه ۲۴ بهمن، سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان با شدت بیشتری فعال است. این شرایط آب‌وهوایی را روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در لرستان، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان خواهیم داشت. با این وضعیت، تن ایران تا نیمه هفته از سوز و سرما می‌لرزد و زمین یخ می‌زند.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  09:45   دوشنبه 24 بهمن 1401  
 نظرات