اخبار   
 

 مدیرعامل مخابرات اصفهان : فیبر نوری از الزامات صدور پروانه‌ی ساختمان قرار گیرد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: توسعه‌ی فیبر نوری یکی از شاخص‌های توسعه‌ی کشورهاست و ضروری است فیبر نوری یکی از موارد الزامی برای صدور پروانه‌ی ساختمان شمرده شود ...

مدیرعامل مخابرات اصفهان : فیبر نوری از الزامات صدور پروانه‌ی ساختمان قرار گیرد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: توسعه‌ی فیبر نوری یکی از شاخص‌های توسعه‌ی کشورهاست و ضروری است فیبر نوری یکی از موارد الزامی برای صدور پروانه‌ی ساختمان شمرده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کشایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از ۷۳۴ پروژه با اعتبار ۴۲۸ میلیارد ریال در استان اصفهان در هفته دولت اظهار داشت: اجرا و بهره برداری از این پروژه‌ها از اردیبهشت سال جاری و همزمان با هفته ارتباطات آغاز شده بود.

وی در ادامه بهره برداری از طرح «طوبی» را یکی دیگر از اقدامات شاخص شرکت مخابرات استان اصفهان به مناسبت هفته دولت عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح برای نخستین بار در کشور و در خیابان‌های چهارباغ بالا، توحید و آمادگاه اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ساکنان مجتمع‌های مسکونی بالای ۲۰ خانوار، شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های تجاری و اداری نیز که هنوز طرح طوبی در خیابان‌های آنها اجر نشده است می‌توانند با اعلام درخواست و کافی بودن تقاضا این اقدام بدون دریافت هزینه برای آنها انجام می‌شود.

سرعت فیبر نوری ۲۵۰ هزار برابر ارتباطات بی‌سیم است

وی سرعت فیبرنوری را ۲۵۰ هزار برابر ارتباطات بی‌سیمی اعلام کرد و بیان داشت: انتقال اطلاعات نیز در فیبر نوری ۶۹ هزار برابر بیشتر از ارتباطات بی سیمی است.

کشایی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر فیبر نوری که در خیابان‌های اصفهان راه‌اندازی شده امکان خدمت رسانی به عمق ۵۰ متری را دارد، افزود: توسعه این سیستم تا عمق بیشتر مستلزم مطالبه شهروندان خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر همه ارتباطات جهانی بر پایه فیبر نوری است، افزود: باید توجه داشته باشیم که طی چند سال آینده دیگر میزان پوشش اینترنت شاخص توسعه نیست و در این زمینه باید نسبت به افزایش سرعت انتقال داده‌ها توجه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان به همکاری خوب شهرداری اصفهان در اجرای فیبر نوری اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که توسعه فیبرنوری یکی از شاخص‌های توسعه کشورهاست و از این رو ضروری است که فیبرنوری به عنوان یکی از الزمات برای صدور پروانه ساختمان محسوب شود.

example-image

آماده توسعه فیبرنوری در همه خیابان‌های استان اصفهان هستیم

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات استان اصفهان در حال حاضر آماده همکاری با شهرداری در خصوص توسعه فیبر نوری در سطح شهر اصفهان است و در این راستا می‌تواند ارائه خدمات را در قالب تقسیط نیز ارائه دهد.

کشایی همچنین در ادامه با اشاره به مزیت‌های به کارگیری فیبرنوری در ارتباط‌های مخابراتی نیز بیان داشت: امروزه ۵۰ درصد از ارتباطات مخابراتی و اینترنتی مردم در منزل، ۳۵ درصد در محل کار، ۱۱درصد در خارج از منزل و چهار درصد در حین حرکت انجام می‌شود لذا توسعه پهنای باند در منازل و شرکت‌ها بیشتر نیاز مردم یعنی ۸۵ درصد را پاسخ می‌دهد.

وی همچنین تعداد مشترکان تلفن ثابت استان اصفهان را دو میلیون و ۴۱۰ هزار مشترک با ضریب نفوذ ۴۶.۴۳ درصد اعلام کرد و بیان داشت: مشترکان تلفن ثابت اصفهان حدود ۸ درصد مشترکان کل کشور را دربرمی‌گیرند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به چهار میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک دائمی و اعتباری همراه اول در استان با ضریب نفوذ ۹۰ درصد افزود: این مشترکان حدود ۷.۴ درصد کل مشترکان کشور را شامل می شوند.

وی تعداد مشترکان اینترنت پُرسرعت(ADSL) در استان اصفهان را حدود ۷۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد حدود ۵۰۶ هزار، مشترک شرکت مخابرات اصفهان هستند.

کشایی در خصوص افزایش تعرفه تلفن ثابت در استان اصفهان نیز بیان داشت: اگر فردی قبل از یکم مرداد امسال ثبت‌نام و مبلغ ۵۳۰ هزار ریال را واریز کرده باشد همین تعرفه برای او حساب خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعرفه ثبت نام تلفن ثابت از ابتدای مرداد امسال از ۵۳۰ هزار به دو میلیون ریال افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های مخابراتی در مناطق گردشگری به ویژه غرب استان اصفهان ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال این منطقه از پوشش خوبی از خدمات مخابرات و اینترنتی برخوردار شود.

  منبع : خبرگزاری مهر
  11:02   شنبه 13 شهریور 1395  
 نظرات