اخبار   
 

 شناسایی تنها نیمی از باغ‌های تهران

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: تنها نیمی از روند شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها انجام گرفته است. محمد حقانی افزود: طبق قانون سال ۵۹ و آیین‌نامه‌ی اجرایی، شهرداری‌ها موظف هستند برای باغ‌ها و درختان شناسنامه تهیه کنند، اما متاسفانه این قانون هنوز اجرایی نشده است ...

شناسایی تنها نیمی از باغ‌های تهران

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: تنها نیمی از روند شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها انجام گرفته است. محمد حقانی افزود: طبق قانون سال ۵۹ و آیین‌نامه‌ی اجرایی، شهرداری‌ها موظف هستند برای باغ‌ها و درختان شناسنامه تهیه کنند، اما متاسفانه این قانون هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: در بودجه سال ۹۴ برای شناسنامه‌دار کردن باغات سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد، اما اندکی بعد به دو میلیارد تومان کاهش یافت. عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران شناسایی باغات از دو تا پنج‌هزار مترمربع و بزرگ‌تر از پنج‌هزار مترمربع را انجام داده است، گفت: اکنون فرآیند شناسایی باغات ۵۰۰ تا دوهزار مترمربع در حال انجام است. وی با بیان اینکه نتیجه باغات شناسایی شده هنوز به صحن شورا نیامده است، افزود: لازم است باغات شناسنامه‌دار شده در صحن شورا تصویب شود تا وجهه قانونی پیدا کند و به این ترتیب به شکل مطمئن‌تری حراست شود. حقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند اجرایی نحوه صدور شناسنامه برای باغات شناسایی شده در حال انجام است، خاطرنشان کرد:‌ شکل شناسنامه باید به گونه‌ای طراحی شود که سن درخت، نوع و تعداد درخت‌ها، نام مالک باغ و نوع پراکنش درخت‌ها درون باغ در آن قید و یک نسخه از آن به شورای شهر ابلاغ شود.



  منبع : روزنامه‌ی دنیای اقتصاد
  14:57   دوشنبه 17 آبان 1395  
 نظرات