اخبار   
 

 ساخت یک پیاده‌روی تازه در محدوده‌ی تئاتر شهر

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اعلام این که طرح «حریم مجموعه‌ی تئاتر شهر» در دست آماده‌سازی است، از دنبال کردنِ ایده‌ی پیاده‌راه‌سازی حدفاصل تئاتر شهر تا تالار رودکی خبر داد ...

ساخت یک پیاده‌روی تازه در محدوده‌ی تئاتر شهر

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اعلام این که طرح «حریم مجموعه‌ی تئاتر شهر» در دست آماده‌سازی است، از دنبال کردنِ ایده‌ی پیاده‌راه‌سازی حدفاصل تئاتر شهر تا تالار رودکی خبر داد.

محمدجواد حق‌شناس درباره وضعیت اجرایی شدن طرح «گذر فرهنگ» بین تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر گفت: اولین گام این طرح در زمان تصویب بودجه سال ۹۷ در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته برداشته شد و ما از ۲ عنوان در این طرح بهره گرفتیم؛ اولین عنوان «پهنه فرهنگی رودکی» است که چهار ضلع این پهنه شامل خیابان انقلاب، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو و خیابان ولیعصر می‌شود و دیگر گذر نیست.

وی ادامه داد: قبل از این،بخشی از این پهنه به‌عنوان «گذر شهریار» مورد توجه و مطالعه قرار گرفته بود که عبارت بود از حدفاصل تالار رودکی تا بوستان دانشجو. این بخش مورد توجه مهم‌ترین بهره‌دار آن‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، قرار گرفته بود. وزارت ارشاد علاقه‌مند بود که بتواند ارتباط مناسبی بین مهم‌ترین ساختمان تئاتر کشور یعنی تئاتر شهر و مهم‌ترین ساختمان فرهنگی شهر که تالار وحدت است، برقرار کند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر خاطرنشان کرد: این در حالی است که ظرفیت محدوده مذکور بیش از یک گذر است و به همین خاطر از آن به‌عنوان یک پهنه یاد کردیم تا بتوان این پهنه را که شامل انجمن فلسفه و حکمت، پردیس تئاتر شهرزاد، سفارتخانه فرانسه، ایتالیا، واتیکان، ارمنستان و روسیه، دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان، چند کتابفروشی، گالری و هتل رودکی است، مورد توجه قرار دهیم. وی درباره سنگفرش شدن «گذر فرهنگ» اظهار کرد: شاید گذر میان تالار وحدت و مجموعه تئاتر شهر سنگفرش شود، ولی تمام تلاش ما این است که شهروندان ساکن آن ناحیه به‌عنوان بخشی از واقعیت فرهنگی آن منطقه شناسایی شوند، مزاحمت برایشان ایجاد نشود و خودشان نیز به‌عنوان بخشی از امکانات این مجموعه مورد توجه قرار گیرند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

حق شناس درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر و بهبود شرایط غیرفرهنگی پیرامون این مجموعه به دلیل حضور معتادان، خلافکاران و دستفروشان، تصریح کرد: اقدام لازم درباره پیرامون مجموعه تئاتر شهر جزو وظایف شهرداری منطقه ۱۱ است که به همین منظور جلسه‌ای مشترک با رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و نیز شهردار منطقه ۱۱ برگزار و در آن جلسه مسوولیت به سازمان بوستان‌ها واگذار شد تا طرح مورد نیاز برای حریم مجموعه تئاتر شهر را آماده کند. قطعا با توجه به وضعیت جدید به دنبال تغییرات در بوستان دانشجو هستیم؛ آن هم با تاکید بر اینکه حریمی را برای تئاتر شهر تعریف کنیم. وی ادامه داد: یکی از معضلات جدی پیرامون مجموعه تئاتر شهر بحث دستفروش‌ها است که با سازمان مربوطه مذاکره شده تا بحث دستفروش‌ها ساماندهی شود. یکی از مشکلاتی که برای ساماندهی دستفروش‌ها وجود داشت، وجود ناهماهنگی بین شهرداری منطقه ۶ و ۱۱ بود. به تازگی تغییراتی در سطح شهرداری منطقه شکل گرفته است و یکی از مهم‌ترین مواردی که به شهردار منطقه تاکید شده، حفظ حرمت مهم‌ترین چهارراه شهر تهران یعنی تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولی عصر است. برای ما مهم است که بحث پیرایش فقط برای ساختمان‌ها نباشد، بلکه در محیط پیرامون نیز اجرا و محیط امنی برای خانواده‌ها و مراجعان فرهنگی ایجاد شود. وی خاطرنشان کرد: قطعا پیگیر هستیم تا مهرماه سال جاری و در کوتاه‌مدت، دست‌کم دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی پیرامون مجموعه تئاتر شهر نباشیم و در عین حال به دنبال اجرای طرح حریم مجموعه تئاتر شهر در اسرع وقت نیز هستیم.

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  17:22   دوشنبه 22 مرداد 1397  
 نظرات