اخبار   
 

 نامه به استاندار درباره برج‌های تهران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور در نامه‌ای خطاب به استاندار، شهردار و رئیس‌ شورای شهر تهران، دستور توقف صدور مجوزهای مغایر برای برج‌سازی را ابلاغ کرد...

نامه به استاندار درباره برج‌های تهران

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور در نامه‌ای خطاب به استاندار، شهردار و رئیس‌ شورای شهر تهران، دستور توقف صدور مجوزهای مغایر برای برج‌سازی را ابلاغ کرد.

پیروز حناچی در این نامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون پیش‌نویس ضوابط و دستورالعمل احداث بلندمرتبه در مراحل نهایی بررسی و تصویب قرار دارد، تاکید کرده است: مدیریت شهری تهران تا زمان تدوین این دستورالعمل، باید هنگام صدور مجوزهای موردی در کمیسیون ماده5، ضوابط مصوب 5/11/77 شورای عالی شهرسازی در ارتباط با برج‌سازی را رعایت کند و به بلندمرتبه‌سازی‌های مغایر خاتمه دهد.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در نامه خود تصریح کرده است: با توجه به اهمیت موضوع بلندمرتبه‌سازی و تاثیرات سوءمصوبات موردی بر طرح تفصیلی و همچنین قرارگیری ضوابط بلند مرتبه‌سازی در مرحله تصویبی کمیسیون ماده 5، هر گونه تصمیم‌گیری موردی برای بلندمرتبه‌سازی در کمیسیون ماده 5 شهر تهران چنانچه مغایر با ضوابط احداث ساختمانهای 6 طبقه و بیشتر مصوب 5/11/1377 شورای عالی باشد، باید متوقف شود و صدور پروانه در این خصوص منوط به رعایت ضوابط احداث ساختمان‌های بلندمرتبه مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری و اصلاحات بعدی آن است.

  منبع : دنیای اقتصاد
  12:42   چهارشنبه 7 آبان 1393  
 نظرات